Gå til innhold

Ekstern HDD - Delayed write failure problem.

Anbefalte innlegg

Heisann, ny på forumet. Har et problem jeg har slitt med i en periode nå. Posten har jeg også lagt på et annet forum men har ikke fått svar der - så jeg henvender meg dermed hit:

Det har seg slik at jeg har kjøpt et ekstern HDD kabinett og en HDD. Kabinettet er denne og disken er en 160 GB Seagate. Jeg kjører med Windows XP.

Den er utstyrt med USB 1.0/2.0 og Firewire. Når jeg har koblet opplegget til laptopen med USB så virker det helt greit. Problemet da er at jeg kun har usb 1.0 og hastigheten er ikke store greiene å skryte av. Har derimot en firewire inngang og vil benytte den.

Det som da skjer er at den finner diskene og partisjonene, men når jeg skal overføre data til disken så feiler den og gir meg denne feilmeldingen. Rimelig plagsomt. Noen som har noen anbefalinger for hva som kan være problemet og løsning på dette?

Hva har jeg gjort?

Jeg har selvfølgelig googlet endel på problemet og det virker som det er en hel del andre som har hatt samme problemet.

Jeg installerter SP2 for å se om det kunne bøte med problemene, men nei. Det var ikke løsningen. Jeg rebootet og gikk inn i sikkermodus, og satte LargeSystemCache til 1. Dette fikset heller ikke problemet. Gikk inn på diskene og slo av indexering og cache på diskene - heller ingen løsning. Har også installert greiene som ligger på denne siten http://member.newsguy.com/~siccos/ i håp om at det ville være ende på problemet. Men nei, ikke det heller. Har lest endel fra denne siten: http://www.bustrace.com/products/delayedwrite.htm for å finne flere muligheter men jeg har ikke akkurat klart å spore opp noen enda.

Firewire kontrolleren er vistnok en Texas instruments OHCI Compilant IEEE 1394 Host Controller.

Jeg fant ut at jeg kunne brenne inn ny firmware på kabinettet (PL-3507), jeg brente inn 2 forskjellige firmwares men dette hjalp heller ikke.

Har også prøvdt en annen kabel ( 4 / 6 pins firewirekabel )

Do your worst.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...