Gå til innhold

Abit SD7-533 bios

Anbefalte innlegg

I BIOS kan jeg velge multiplayer fra 8x og oppover. Hvis jeg foreksempel vil ha 133Mhz * 12=1,6Ghz, velger 12x og skrive 133Mhz, men da står det i oppstarten at cpu'n kjører på 2,13Ghz. Det står en tall rekke på samme menyen, med 4 tall: 3/3/2/1. Disse har sikker noe med saken å gjøre, men hva? Er det flere menyer jeg kan justere i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan IKKE endre multiplieren på en intel prosessor produsert etter 1997 eller noe sånt, eneste du kan endre på er fsb'n høres ut som om du har en 1,6 ghz... hvis det er en northwood er det jo ikke noe problem, de er jo stabile på 2,13 ghz og gjerne høyere dvs 2,4 osv.. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-15 13:31, gaardern skrev:

I BIOS kan jeg velge multiplayer fra 8x og oppover. Hvis jeg foreksempel vil ha 133Mhz * 12=1,6Ghz, velger 12x og skrive 133Mhz, men da står det i oppstarten at cpu'n kjører på 2,13Ghz. Det står en tall rekke på samme menyen, med 4 tall: 3/3/2/1. Disse har sikker noe med saken å gjøre, men hva? Er det flere menyer jeg kan justere i?

4 fire tallverdiene kalles dividers, husker ikke helt hva som stod for hva, men det har med hastigheten på AGP bussen, PCI bussen osv å gjøre.

Har bare lest test av dette kortet så jeg vet ikke helt. Ta og søk på kortets navn så vil du garantert finne noen tester.

Telcontar

Lenke til kommentar

Ok, jeg har sjekket litt rundt og såvidt jeg skjønner så skal du velge 4/4/2/1 hvis du vil kjøre prosessor og minne på 133Mhz (I realiteten vil det gi 533Mhz til prosessoren, og 266 til minnet). AGP på 66Mhz, og PCI på 33Mhz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...