olejohan Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Eg har bygget ei cnc masking og no har eg eit lite problem med og styre den. Eg bruker "Kcam" til og styre den. Der ligger noken eksempel i det programet og di er ingen problem og frese, men ingen vits! Kcam bare styrer fresen og trenger og inportere tegninga. So eg må ha eit anna program og konstruere og tegn i. Eg kan inportere ".DXF" filer. Er det noken som har erfaring fra eit brukervenlig program? Ka kan anbefales? Ole-Johan Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 AutoCad, kanskje Autosketch ... Lenke til kommentar
kentbj Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Edgecam er også noe. Men det koster pæng.. bruker det på cnc maskinene på jobben. Lenke til kommentar
Pedro80 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Når jeg jobbet som maskinarbeider, brukte ingeniørene SolidWorks, det skal visst nok være et meget bra program. Om det har den funksjonaliteten du søker vet jeg ikke.. Solidworks.com Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Noken som har ein bra guide til eit av desse programa? Ellers leiter eg og ser om eg kan laste ned noken av dei. Ole-Johan Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Noken som er freeware eller gratis? Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg brukte SmartSketch Version 4.0 til og tegne blokka mi. Det bruker ingeniørene på jobben min. Du kan lagre de i .dwg .igr og .dxf filer. Det var .dxf fil jeg brukte. Her er et bilde i .jpg av blokka mi som jeg inporterte til programmet i CNC-maskina, der maskinarbeideren setter opp maskineringa. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Når jeg jobbet som maskinarbeider, brukte ingeniørene SolidWorks, det skal visst nok være et meget bra program. Om det har den funksjonaliteten du søker vet jeg ikke.. Solidworks.com Koster bare 200.000+ Men back on topic, det fins mange fine programmer der ute som kan lagre i formater for CNC maskiner. Ville derimot hørt med ingeniørene/maskinistene om hva de støtter og i tilfelle bruker selv. Da slipper du å tegne en hel masse som ikke de kan konvertere til maskinkode. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Eg trenger alt av hjelp eg kan få! Kan du sende den vannbolokka di til meg Bluesman i .dxf fil? Ole-Johan Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Min e-post er [email protected] Den ligger også i signaturen. Lenke til kommentar
bluesman Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 (endret) olejohan: nå er tegningene sendt. Prøver også og legge ut tegningen her. edit: Ja, det gikk bra. Tror det er denne versjonen jeg brukte for og lage bluesman blokka etter, men du har fått begge på e-post. 2.edit:Tegningen sier ikke noe om hvor dypt du skal frese. Jeg hadde kobber stykke på 10mm tykt og freset ned 7mm. O-ring sportet er 4 x 4mm. Den har kun o-ringen som tetting og er dermed lett og ta opp og vaske, sandblåse på nytt. Den er sandblåst innvendig for max overflate og ekstra gravert over core, samt at jeg laga en dyse og la under vann inn nippelen (uff lang setning) CPU_Vannblokk3.dxf Endret 10. oktober 2004 av bluesman Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 10. oktober 2004 Del Skrevet 10. oktober 2004 AutoCAD DXF Reference: http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/item?...9&siteID=123112 Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 10. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2004 Eg har kobber på 10mm so det skal gå bra. Men er usikker på om fresehode er sterkt nok for kobber. Skal Sjå på din link white_tiger også. Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Eg lasta ned SmartSketch for og teste i går. Men eg har nokon problem. Eg er ferdig og tegne men ka gjør eg no? Viss noken kunne kontakta meg på msn so kan få litt hjelp hadde det vore kjekt. Adressa i signaturen. Ole-Johan Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 11. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2004 Eg har teikna blokka slik som eg vil ha den. Det skal vere ei enkel blokk. Der skal vere 1\8 toms nippela på kvar side. So skal den vere 6 x 6 cm på det største. Det skal freses 7mm ned so bunnen er 3mm. Der skal vere ein o-ring. Viss noken kunne teikna denne blokka og lagra den i .dxf so hadde det vore kjekt! Eg klarer ikkje og lagre i det formate. Ole-Johan Lenke til kommentar
Okuma Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Eg har teikna blokka slik som eg vil ha den. Det skal vere ei enkel blokk. Der skal vere 1\8 toms nippela på kvar side. So skal den vere 6 x 6 cm på det største. Det skal freses 7mm ned so bunnen er 3mm. Der skal vere ein o-ring. Viss noken kunne teikna denne blokka og lagra den i .dxf so hadde det vore kjekt! Eg klarer ikkje og lagre i det formate. Ole-Johan 2932403[/snapback] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Unødvendig bump. Posten stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg