Caliber Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hei. Jeg har 2 pc'er med windows xp professional i huset, men får bare installert sp2 på en av disse. Når jeg så skulle sette opp et hjemmenettverk ved hjelp av guiden innebygget i xp fungerer veiviseren som den skal, men der stopper det altså. Når jeg prøver å view'e den andre datamaskinen fra den med sp2 under workgroup computers, leter den bare lenge før jeg får en meget generell feil om at den ikke får connection. Fungerer heller ikke å connecte til denne pc'en via den uten sp2, så jeg er rådesløs. Begynner å bli drittlei av å løpe frem og tilbake med memorystick ved utskrifter osv... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har du satt opp firewallen? Du kan jo prøve å deaktivere den, og se om det hjelper. Har du satt opp deling av mapper etc? Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg deler den ordinære "SharedDocs" på begge datamaskiner, men når jeg prøver å legge til den andre klienten får jeg bare denne. Firewallen er av på begge pc'er Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Så vidt jeg husker så disabler sp2 nettverket ved default... se om det er på. Del en annen mappe enn shareddocs å prøv å koble til den med start-kjør- \\maskinnavn\<navn på delt mappe> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå