keisr Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg skulle gjerne ha åpnet noen/en port(er) til Torrents ect. Jeg har BlueCom ISP og noen som da kan prøve å fortelle meg hva jeg kan gjøre. har hørt at Bluecom bruker noe som heter Bridge og ikke router,men hjelper ikke meg Håper på noen hjelpsomme tips eller hjelp. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Stemmer at modemet du bruker til bluecom står i bridged modus. Dette vil si at modemet sender alt videre inn til deg. Mao ingen porter å åpne. Spørsmålet er om du har et av disse nye fancy modemene med innebygget ruter. Da må du isåfall inn og åpne porter. Jeg har et gamelt Alcatel 1000 ADSL modem. Når jeg byttet fra Telenor til Blucom for et par uker siden var det bare å sette serveren fra å bruke PPPoE til DHCP og jeg var på nett igjen. Lenke til kommentar
keisr Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har en ca. 1år gammelt modem. Finnes det noen guide til hvordan jeg kan få åpnet en prot. Jeg har ikke så god peiling at jeg skjønnte den forklaringen din ,men mulig jeg gjør det hvis du kunne være så snill å forklare litt mer utfyllende hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvilket modem har du? Merke/modell? Lenke til kommentar
keisr Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Har faktisk et helt likt som deg,alcatell 1000 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Oki, da skulle jo alle porter være åpen inn til deg. Har du en ruter imellom, eller er du koblet direkte til pc? Lenke til kommentar
keisr Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Har scannet portene mine med portscanner,og alle er "Closed". Sitter på w-lan,men vet ikke om det er noe router imellom. Men er ialle fall ikke driekte koblet til Modemet.. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Vist du sitter med W-lan må du iallefall ha et trådløst aksespunkt imellom deg og modemet. Dette har ganske sikker innebygget ruter, som bruker NAT og brannmur. Gå inn i instillingene til nettverket og finn gatewayen sin Ip. Prøv å koble til denne via nettleseren din. Her bør du finne instillinger av typen port forward evt virtual server. Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Får ikke tilfeldigvis denne meldingen når du prøver å laste ned "rejected by tracker - Port xxxx is blacklisted" ? Isåfall så er det lurt å lese FAQ. Lenke til kommentar
keisr Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Nei,har ikke hatt den enda.. Men laster hovedsaklig ned torrents,og er drittlei 24kb/s når jeg sitter med 1mbit linje.. og det er 500seeds.. Lenke til kommentar
keisr Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Big_JJ Jeg har et SMC Networks 2804WBR som deler nettet,og den har en innebygd router.. Det funker det du sier,men jeg må ha et passord som jeg ikke har snevet av anelse av hva er,kom det med bluecom infoen som jeg fikk tillsendt når jeg kjøpte "adsl linja" ? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 eg har samme router med trådlaus dings på SMC 2804. Prøv med passordet " smcadmin " Eg har endra mitt passord, men trur det var det som var default passordet. Lenke til kommentar
keisr Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Helvette,det funket ikke med "smcadmin" fan så irriterende.. hvordan fikk du først tak i smcadmin eller ditt pw da? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Hva med å skifte topic? Den sier meg INGENTING. Pga den har såpass mange poster i fra før av, sier jeg i fra i tråden i stedet for å rapportere den. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Plager det deg? Da har du lite og styre med for tiden. Har du oversikten med dårlge topics her på forumet gjennom tidene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå