GenericName Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Vain Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Private Sub txtNavn1_Click() ' Registrerer data i det første matrisemedlemmet. matrise(0) = txtNavn1 Hvis du vil ha teksten som står i tekstboksene må du skrive: Private Sub txtNavn1_Click() ' Registrerer data i det første matrisemedlemmet. matrise(0) = txtNavn1.text Endret 6. oktober 2004 av 86Fredrik Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det er lettere å finne feilen hvis du poster hele koden, i en code-tag. Dette fungerte hvertfall for meg: Dim matrise(0 To 2) Private Sub Command1_Click() matrise(0) = Text1.Text matrise(1) = Text2.Text matrise(2) = Text3.Text LagRaport End Sub Private Sub LagRaport() Picture1.Cls Dim Antall Dim i For i = 0 To 2 If matrise(i) <> "" Then Picture1.Print matrise(i) End If Antall = Antall + 1 Next i Picture1.Print Antall & " matriser" End Sub Lenke til kommentar
Vain Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Men i boka skal jeg gjøre om Private Sub txtNavn1_Click() ' Registrerer data i det første matrisemedlemmet. matrise(0) = txtNavn1 End Sub TIL Private Sub txtNavn1_LostFocus() LagRapport End Sub Jeg vil tippe at du ikke skal gjøre om "Private Sub txtNavn1_Click()" til "Private Sub txtNavn1_LostFocus()", men legge til denne funksjonen slik at du får begge. For å lagre teksten fra tekstboksen txtNavn1 til matrise(0), må du skrive: matrise(0) = txtNavn1.text (Google: matrise = array ) Endret 7. oktober 2004 av 86Fredrik Lenke til kommentar
GenericName Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) ... Endret 11. januar 2011 av Token Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå