marcus Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Heisann!! Lurte på om noen kan gi meg en liste over programmer jeg burde installere på maskinen for at det skal være ganske trygg mot virus og andre ting som kan dukke opp når man er på nettet?? Lenke til kommentar
kevral Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Sånn kjapt: Mot innbrudd: Jeg har brukt Kerio (da den var gratis), Norton, og Sygate brannmur; og bruker fremdeles Sygate. Har såvidt testet Agnitum Outpost og den virker grei -- og finnes også i gratisversjon. Jeg liker ikke Windows XPs innebygde, da den ikke ser ut til å sperre for utgående trafikk (som spyware). Mot virus: Norman, Norton/Symantec, NOD32, Kaspersky, og andre antivirus-programmer. Norton er kanskje mest utbredt og er svært effektivt, men suger maskinkraft. Jeg bruker NOD32. Bruk kontinuerlig bakgrunnskontroll, automatisk oppdatering, og jevnlige systemscans. Mot spy- og adware: Lavasoft Ad-Aware og Spybot Search and Destroy. Begge er gratis. Bruk gjerne en gang i uka. Det er også en brukbar ide å unngå Internet Explorer (og Outlook). Bruk gjerne Mozilla Firefox. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) fedora pleier å fikse alle slike ting Endret 9. oktober 2004 av Terrasque Lenke til kommentar
solar_panel+ Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Ta også bort "file and printer sharing" fra nettverksoppkoblingen (h-klikk my "network places", velg properties, h-klikk på nettverkskoblingen din, velg properties) dersom du ikke bruker dette (dvs ikke har et lan hjemme) Slenger til Zonealarm under alternativene på gratis brannmur. Sp+ Lenke til kommentar
krille Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 ... Mot innbrudd: Jeg har brukt Kerio (da den var gratis), Norton, og Sygate brannmur; og bruker fremdeles Sygate. Har såvidt testet Agnitum Outpost og den virker grei -- og finnes også i gratisversjon. Jeg liker ikke Windows XPs innebygde, da den ikke ser ut til å sperre for utgående trafikk (som spyware). ... Keiro er fortsatt gratis for hjemmebrukere. Den har fått nytt grafisk grensesnitt, og der er en del tillegg i den som en kun kan bruke dersom en har betalt for den. Det eneste man går glipp av i gratisversjonen er webfiltrering, men dette er ikke noe stort tap da Proxomitron er det beste reklame/banner/popups/popunders stopper programmet som finnes. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 fedora pleier å fikse alle slike ting Jepp, og forøvrig alle de andre linuxdistroene også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå