Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs Router internett bare på WLAN

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hva dette kan være.

Sitter med en SparkLan trådløs WX-6215M. Til denne er det per øyeblikk koblet to pc'er. Denne som jeg sitter på via WLAN, koblet til internett med både MSN, DC++ osv.

Men, den pc'en som er koblet i en av de fire portene bakpå routeren får ikke internett. Når jeg prøvde support telefonen til SparkLan sa de bare det funka sist du ba om hjelp til å stille den inn, så det er ikke den, det må være innstillinger på den pc som er koblet til med kabel.

MEN, hvis jeg kobler direkte fra ADSL modemet til denne pc'en, så funker det fint.

Eneste jeg har finni ut er at det mangler noe som den ikke har koblet til.

Har Win-XP med SP1 på den som er koblet med kabel.

Når man klikker på symbolet til nettverkstilkoblingen i system-linjen på windows får man opp et vindu med to sånne mapper, den ene har (engelsk) General, og den andre Support. Trykker man på support, får man opp noe info om oppkoblingen. "Address Type" "IP Address" "Subnet Mask" og "Default Gateway"

Under disse står det Details. Trykker man på denne får man opp flere slike informasjoner.

Det jeg legger merke til er at den som er koblet via WLAN har mange flere ting på denne listen enn den som er koblet via kabel.

Den på WLAN (med internett) har "Physical address" "IP Address" "Subnet mask" "Default Gateway" "DHCP Server" "Lease obtained" "Lease expires" "DNS server" og "Wins Server"

Den som er koblet med kabel mangler da følgende "Lease obtained" "Lease expires" og "DHCP server"

Prøvde å gå inn på routeren via den's ip, uten å finen ut noe mer der inne. Nå er supporten til SparkLan stengt for kvelden og jeg skulle gjerne hatt dette til å funke.

Edit: Har prøvd å bytte kabel mellom router og pc.

Endret av B-Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...