Tr1llobite Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Hallo Jeg har begynt prøvd å lage et simpelt gui program i assembly, vha. windows API. I den anledning har jeg et problem, å returnere fra en vindusprosedyre. Sånn ser den ut: wndproc: pop eax pop ebx pop ecx pop edx push eax push ebx push ecx push edx call DefWindowProcA retn; Kresj (jeg har debugget) Jeg har prøvd ret, retf, retn og til og med iret (ganske ulogisk), men ingen av dem går. Noen som kan hjelpe meg? EDIT: WNDCLASS structen er i data-segmentet.. Mulig dette er problemet (?) - Nei det var det visst ikke... EDIT2: NASM, selvfølgelig, det glemte jeg å si... Endret 6. oktober 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 LØST: leave ret 16 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 ...push/poper du ikke i feil rekkefølge? eller har de to ingenting med hverandre å gjøre i den prosedyren? Lenke til kommentar
iobas Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 skal ikke parametrene ligge på stacken når man kaller en metode? ellers er det jo litt vanskelig å få parametrene.. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg skal pope alle 4 argumentene til wndproc, og pushe dem i omvendt rekkefølge, så jeg kan kalle DefWindowProc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå