HåkonN Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Skal kjøpe meg ny DVD-spiller snart, og trenger hjelp til å velge. Er usikker på SACD/DVD-AUDIO, men disse er under vurdering: SACD-spillere: Phillips SACD1000 10-bit/54MHz (?), CD-R, VCD, 10kg DVD-Audio-spillere: Toshiba SD 900 E 10-bit/54MHz, Progressive ut (NTSC), CD-R, VCD, MP3, 11kg DVD-Audio/SACD-spillere (hybrid): Pioneer DV747 A 12bit/108MHz, progressive ut (PAL/NTSC), CD-R, VCD, MP3, 4,6kg Marantz DV8300 THX 12bit/108MHz, progressive ut (?), CD-R, VCD, MP3, ? kg Alle spillerne har fått bra tester (utenom Marantz som ikke har kommet enda), også har de et tiltalende design (sølv/gull). Alle har SCART og component ut. Når det gjelder priser, ligger Marantz/Pioneer pg Toshiba på 15-16.000,- og Philips på 19.000,- veil. Ved tilbud er det mulig å få Toshiba og Pioneer ned i 12.000,- men ved bestilling fra utlandet kommer Philips sin ned i 11.000,- og Pioneer sin på 10500,- . Marantz er ikke lansert enda, så det er usikkert, men noe under veiledende er vel ikke aktuelt med det første. Spørsmålet mitt er da om noen har noen erfaring med noen av disse produktene, eller anbefalinger. Heller personlig litt mot hybrid-spillere siden format-krigen enda ikke er over, men er åpen for alt. [ Denne Melding var redigert av: JohnnyKnoxwille på 2002-05-15 13:05 ] Lenke til kommentar
bidz Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 vil råde deg til og spørre dette i no.teknologi.hjemmekino på Newsgroups, da de har meget bra peiling på slikt :smile: _________________ bidz @ efnet http://www.jilted.org [ Denne Melding var redigert av: bidz på 2002-05-15 16:04 ] Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Det forumet her er også på Hardware.no og overklokking.no.... DVD-spiller er nå blitt allemanseie, og mange bruker mye tid på hjemmekino i tillegg til PC-en, derfor henvender jeg meg her. :smile: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 15:55, JohnnyKnoxwille skrev:Det forumet her er også på Hardware.no og overklokking.no.... DVD-spiller er nå blitt allemanseie, og mange bruker mye tid på hjemmekino i tillegg til PC-en, derfor henvender jeg meg her.:smile: greit nok, men dette hører hjemme i off-topic/annet og ikke gamer.no forøvrig begynner det vel nå å bli såpass mange diskusjoner om hjemmekino/audio/video at man snart trenger en egen gruppe for det Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Sjekk ut denne også; http://international.harmankardon.com/prod...anguage=ENGLISH Tror den er en verdig kandidat... Legg merke til at den er klargjort for oppgradering av firmware... 7.1 lyd, anyone? Selges bl. annet på komplett avhifi.no og Hi-Fi centeret. Sjekk også Nordost's SVHS - kabel hos Hi-Fi Centeret. Skal selv parre DVD25 og Nordostkabler med min H/K AVR 5500. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 18:49, Jalla skrev:Tror den er en verdig kandidat... tror ikke det nei. JohnnyKnoxwille ser på DVD-audio og SACD spillere. HK DVD25 er riktignok en bra spiller til under 5000kr, men mot de spillerne JohnnyKnoxwille nevner så er ikke den spilleren særlig tess. Ikke for å være frekk, men det virker ikke som du har peiling på DVD spillere når du nevner HK DVD25 som en verdig kandidat mot >10k spillere. Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Den 2002-05-15 18:37, Anders Leipsland skrev: Quote: Den 2002-05-15 15:55, JohnnyKnoxwille skrev:Det forumet her er også på Hardware.no og overklokking.no.... DVD-spiller er nå blitt allemanseie, og mange bruker mye tid på hjemmekino i tillegg til PC-en, derfor henvender jeg meg her.:smile: "greit nok, men dette hører hjemme i off-topic/annet og ikke gamer.no" Svar: Denne er lagt inn under Hardware.no. Hardware er jo så mangt. "forøvrig begynner det vel nå å bli såpass mange diskusjoner om hjemmekino/audio/video at man snart trenger en egen gruppe for det" Svar: En kjempeide.... :smile: Er det noen som har foreslått det før tro....? Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Takk for tipset om HK-spilleren, men det er sant det Anders sier. Den blir nok endel under den standaren jeg er ute etter. Spilleren skal kobles til et High-end anlegg, med EAD TheaterMaster Encore (skal oppgraderes til 8000 etterhvert) som forforsterker. Jeg burde egentlig hatt en enda bedre DVD-spiller, men hoppet er så høyt i pris, så det blir ikke aktuelt, ikke enda i allefall. :smile: Vil helst også ha spilleren i sølv, da TV/TV-bord er i sølv, high-end benk er i sølv, og høytalere i EIK slik som parkett. Alle andre komponenter jeg har funnet som skal passe til dette settet er også i sølv. En sort komponent vil skjære helt.... Fins en masse bra DVD-spillere, men svært få med SACD. Og det skjer så mye med bildesiden på DVD-spillere, så jeg vil gjerne ha best mulig der også. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 OK, Sorry, mente ikke å anbefale "møkk", hehe. Leste ikke specsa godt nok, der... Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 16. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2002 Hehe, neida alle anbefalinger blir tatt under overveielse. "møkk" er det jo ikke, HK leverer jo reine prisbomber av DVD-spillere i den prisklassen. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå