danielsn Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Skal snart kjøpe data som skal brukes til alt mulig dvs. alt fra 3D modellering til spill til linking til notisblokka. Så det jeg lurer på er: Hvilke prosessor er best til dette av Fx 53 og dual Opteron 246. Mvh. Daniel Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Opteron til modellering og FX-53 til spill. Selv ville jeg kjøpt Opteron, siden jeg sånn ca. aldri spiller. Men jeg tror nok en FX-53 vil være best for deg. Opteron er mer i server-hjørnet. Lenke til kommentar
danielsn Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Egentlig så spiller jeg ikke så mye jeg heller. Jeg driver mer med alt mulig ana. Men noen ganger hender det jo. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) Vel, hvis 3D-modelleringen er viktig så vil jeg jo tro at dual Opteron vil være gull verdt for f.eks. renderingen! Generelt sett er det en fryd å jobbe med DP systemer! Har selv jobbet en del med et Opteron system jeg bygget, og multitasking av tunge arbeidsoppgaver går så smooth at det nesten er helt uvirkelig når man kommer fra et single system! I f.eks. Lightwave kan man velge antall threads man vil rendre med - så mens du kjører en preview render Lightwave kan du f.eks. jobbe med textures i Photohop uten nevneverdige chops! Slike ting gjør i alle fall dagene mine bedre! Har ikke full oversikt, men i tillegg til at Windows XP er MP kompatibelt, vil jeg tro at applikasjoner som f.eks. Photoshop effktivt kan utnytte flere tråder og da kommer et dual system til nytte. Og hvis det ikke er første prioritet å få max fps i alle spill, tror jeg du vil bli mye mere fornøyd med et dual Opteron system, som også vil jo skitGOD ytelse i spill. Det kan jo også tenkes at det kommer spill som kan utnytte flere prosessorer! Det som kan gimpe et slikt system i multitaskingsituasjoner er nok ting som for lite minne, og harddiskløsninger som ikke er raske nok! 2 x WD Raptor i stripet RAID og 1GB+ RAM er etter min erfaring en sikker vinner Endret 7. oktober 2004 av Calm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå