Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tregt å laste ned under upload


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-05-15 23:46, kindings skrev:

Jeg foreslår at vi danner et ikke-profitt selskap, basert på frivillige og begynner å grave ned 100mbit(eller mer) full duplex linjer til hele nasjonen. Det ser ikke ut som om de som burde gjøre dette kommer til å gjøre det i nær fremtid.


 

Tenkt på det selv, jeg. problemet er at noen må ha lønn også i non-profitt selskap, og det baller så på seg. MEN jeg vet at det er et rimelig stort trådløst non-profitt nett i London. Det startet med en fyr som satte opp et aksesspunkt og routa kompisene sine inn på en E1 eller noe. Det vokste til mange hundre personer etterhvert, og utgiftene til (det voksende)"backbonet" blir broderlig fordelt. Dette er good karma, folkens.

Gid jeg bodde i mer tettbygd strøk...

Lenke til kommentar

Ja, til sentralisering :smile: Hvorfor må vi absolutt bo så spredt i dette landet? Hadde vi samlet hele befolkningen i de 10 største byene kunne vi fått et bedre grunnlag for både det ene og det andre. Slik det er nå sitter det folk og ikke forstår hvorfor telenor ikke kan bruke penger til å legge ADSL til bydger med 10-20 potensielle kunder. Kanskje vi burde innføre ett eget fag i grunnskolen som heter "kapitalisme" :smile: Slik at folk skjønner prinsippene. Dog hindrer dette ikke non-profitt selskaper, tvert imot. Noe som er bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...