Gå til innhold

Minne til SN45Gv2 og SN41G2v2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Tatt i betraktning at flere av Shuttle sine modeller ikke liker TwinMos, er det best å holde seg unna disse. Begge modellene er nForce 2-baserte og liker sikkert de fleste typer high-end ram som OCZ, Corsair, Kingston, Geil etc.

 

Du bør spørre deg selv om du skal klokke eller ikke, også. Forskjellige bruksområder krever forskjellige typer ram og ram-egenskaper.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1te: kan det være fordi at jeg har twinmos ram at min shuttle plutselig skrur seg av når jeg kjører mange spill/programmer samtidig..?

Det kan godt være. Prøv å kjør memtest.

Lenke til kommentar
Tatt i betraktning at flere av Shuttle sine modeller ikke liker TwinMos, er det best å holde seg unna disse. Begge modellene er nForce 2-baserte og liker sikkert de fleste typer high-end ram som OCZ, Corsair, Kingston, Geil etc.

 

Du bør spørre deg selv om du skal klokke eller ikke, også. Forskjellige bruksområder krever forskjellige typer ram og ram-egenskaper.

Hm, har intel-basert shuttle(SB75G2) men twinmos twister. har ikke problemer.

Lenke til kommentar
Har en Sn45g selv, og kan ut ifra egen erfaring si at den ikke liker Twinmos3200 brikker hvis du skal kjøre med 400MHz buss.

 

Jeg måtte da sette den timingene en del fra 2,5 til 3,0 CAS ++, for å få bukt med memtest86 feil og stabilitets problemer.

 

Shuttle har en liste ute med anbefalinger:

http://www.shuttle.com/hq/support/faq/sff/sff.asp

 

Hilen

 

Joe

Hm.. ifølge denne linken støtter ikke min sb75g2 Twinmos pc3200? :dontgetit:

 

Hva merker man hvis en type ram ikke støttes skikkelig?

Når jeg spiller cs source merker jeg litt hakking, spesielt i begynnelsen. Kan dette være rammen?(1024mb, p43ghz, x800pro)

Endret av Dr3ad
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvilken hastighet på rammen har du ?

 

HRM HRM. Må visst lære meg å lese. 41G2 støtter alt opp til pc3200. Kan faktisk være at det interne skjermkortet ikke støtter høyere enn PC2700 :

 

Caution: DDR400 is only supported in conjunction with an additional (plugged-in) AGP-graphics card

 

 

Sjekk denne linken :

 

http://eu.shuttle.com/en/DesktopDefault.as...170_read-10139/

Endret av hjalmar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...