Gå til innhold

Bulletproof FTP Server problemer

Anbefalte innlegg

Jeg får en error når jeg prøver å motta en fxp..

226 File received ok.

RETR test.r01

550 Cannot store on server.

ABOR

226 ABOR command successful.

Transfer Failed!

Fikk en annen til å prøve og han fikk en annen error:

[R] LIST -al

[R] 451 Failed: Cannot build data connection..

[R] LIST

[R] 550 List failed. No port specified.

[R] List Error

[R] PORT 212,242,110,3,19,157

[R] 200 Port command successful.

Har ADSL med modem/router Topcom Xplorer 871BT

Om jeg har flere filer på queue så hender det at jeg kun får litt av hver fil før det blir avbrutt og starter på den neste filen..

Noen som vet hva som kan være årsaken? Eller vet hvordan jeg skal fikse det?

Har forresten ikke problemer med å motta vanlig upload, altså når noen sender fra sin egen pc..

Takk for eventuell hjelp :)

Endret av San_Lopez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står serveren i passive mode? Det bør den hvis ikke den gjør det

Har du forwardet alle portene som du har satt skal brukes i passive mode til riktig lokal ip?

Bruker Bulletproof selv og den er knall

Men du bør teste med en klient lokalt (sett denne i active) for å se om det er modem/ruter problemer.

Er det både upload og download som er problemer? Har du satt riktige rettigheter på mappene, du deler ut? R LS tror jeg du må ha. Kan sjekke når jeg kommer hjem i kveld.

Lenke til kommentar
Står serveren i passive mode? Det bør den hvis ikke den gjør det

Har du forwardet alle portene som du har satt skal brukes i passive mode til riktig lokal ip?

Bruker Bulletproof selv og den er knall 

Men du bør teste med en klient lokalt (sett denne i active) for å se om det er modem/ruter problemer.

Er det både upload og download som er problemer? Har du satt riktige rettigheter på mappene, du deler ut? R LS tror jeg du må ha. Kan sjekke når jeg kommer hjem i kveld.

Alle instillinger er som de skal være..men er litt usikker på om port rangen jeg satt ble riktig forwardet, siden det var noe som het private port i config på routern..så når jeg satt 5000-6000 så kunne jeg ikke sette noe som private port..

Det er ingen problemer med vanlig download og upload, problemet er med fxp..tidligere fikk de som prøvde å fxp til meg ikke koblet seg til serveren engang, men det er fikset nå...de får startet å sende men den stopper så ofte og ender som regel med å idle(om du skjønte noe av dette ;) )

Lenke til kommentar

Det er flashfxp ftp-klient du mener?

Har en bruker som bruker det mmot min server, og det går uten problemer... Hun dl-er 24/7, hehe...

Det er en instilling for å nekte server to server transfers (eller noe sånt) mulig det er den som krangler iom jeg tror flashfxp har den funksjonaliteten.

Sjekk om den er aktivert. Den er lett å finne, ligger på menyen et sted. Sitter på jobb igjen.

Lenke til kommentar
Det er flashfxp ftp-klient du mener?

Har en bruker som bruker det mmot min server, og det går uten problemer... Hun dl-er 24/7, hehe...

Det er en instilling for å nekte server to server transfers (eller noe sånt) mulig det er den som krangler iom jeg tror flashfxp har den funksjonaliteten.

Sjekk om den er aktivert. Den er lett å finne, ligger på menyen et sted. Sitter på jobb igjen.

Er stilt inn på passive mode og server to server er godtatt...har fått til å motta fxp nå, men det stopper opp etter noen minutter, og står bare og idler...har gått over instillinger veldig mange ganger nå og prøvd det meste..

Begynner å lure på om det kan være noe med routern eller noe..

Lenke til kommentar

Er det kun Flashfxp brukere som har problemer vil jeg tro at det noe med måten de behandler passive mode på... Du er sikker på de har stilt inn ftp-klienten til passive? (Kan ikke Flashfxp, bruker Bulletproof klient selv, så jeg vet ikke hvordan det gjøres)

Prøv å be flashfxp-brukerne om å teste Bulletproof ftp-klient med samme kontoinnstillinger som i Flashfxp, så kan du eliminere dette. Evt be en som ikke har problemer med sin pålogging om å teste Flashfxp.

Bulletproof FTP klient finner du her.

[Edit: skriveleif]

Endret av KriB
Lenke til kommentar

Prøvd flere programmer, ingenting funker..vanlig download og upload fungerer, men fxp(fra server til server) stopper opp og idler..Jeg prøvde å fxp til meg selv fra en annen server, det virket og den går enda, men når en annen person prøvde en vanlig upload samtidig så står han bare og idler...

Kanskje det er noe med port forwarding på routern? Jeg lagde en port range fra 5000-6000, men måtte la "private port" stå tomt, vet ikke om det har noe å si..er heller ikke med manual til modem/routern, bare et lite hefte hvor det står forklart lysene på xplorer 871b og ikke 871bt som jeg har :(

Er det mulig å sette opp xplorer 871bt kun som modem? Eller må jeg ha router siden det er satt opp slik det er satt opp, med splitter?

Endret av San_Lopez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...