haakon90 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Heisann! Har nå fått meg videokamera og pinnacle og skal begynne å redigere en god del (dvs. mange ) og kommer til å trenge en ny harddisk. Har hatt lignende tråder som denne før og kommet fram til at det blir en ekstern harddisk... og den feteste jeg fant var LaCie's (så den på eplehuset i trondheim, på nettet ser den stygg ut!).. de var konge... tror jeg kommer til å havne på 160GB men spørsmålet er om denne duger? er det noen som kan hjelpe meg? er det grei overføringshastighet osv Haakon - takker for alle svar Lenke til kommentar
Iversen99 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 jeg har testet den...den er bra den... Lenke til kommentar
Mez Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 En kamerat av meg har 250gb versjonen (USB 2.0) Den fungerer veldig bra, er støysvak og ser fin ut. Eneste kjipe er at vi ikke har fått den til å fungere på Windows 2003 Server. Den er heller ikke særlig villig om man parrer den med PCI USB 2.0 kontrolleren man finner på Clas Ohlson. Erik Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 En kamerat av meg har 250gb versjonen (USB 2.0) Den fungerer veldig bra, er støysvak og ser fin ut. Eneste kjipe er at vi ikke har fått den til å fungere på Windows 2003 Server. Den er heller ikke særlig villig om man parrer den med PCI USB 2.0 kontrolleren man finner på Clas Ohlson. Erik så den kan anbefales? Lenke til kommentar
jorlille Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Om det er digitalt videokamera med FireWire/DV/iLlink-port ville jeg gått for en med FireWire eller Firewire800 støtte. Da skal det, så vidt jeg har forstått, være mulig å seriekoble kamera til harddisk. Dataene går da rett fra kamera til disk, og motsatt, uten å måtte gå via PCen. Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Om det er digitalt videokamera med FireWire/DV/iLlink-port ville jeg gått for en med FireWire eller Firewire800 støtte. Da skal det, så vidt jeg har forstått, være mulig å seriekoble kamera til harddisk. Dataene går da rett fra kamera til disk, og motsatt, uten å måtte gå via PCen. ok.. takk for tipset det er firewire-utgang på kameraet Lenke til kommentar
klo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har en 250GB versjon (USB2) funker veldig bra og har hatt den en stund nå, tar den med meg når jeg skal vekk med laptop, samtidlig ser den bra ut også. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 aaah, tror ikke du kn koble harddisk og kamera direkte, du trenger ett mellomledd som kan fortelle kameraet at den kan sende hit og hvordan den skal sende innholdet. Jeg ville egentlig gått for en usb selv om firewire er bedre siden alle har usb på maskinen. Dermed kan den brukes over alt 2.0 er bakoverkompitabel med 1.1. Har du råd er en dualoption løsning å foretrekke med usb og firewire. Skiter du penger så kan du se på en med firewire 800 og usb2.0 du trenger da ett firewire 800 kort Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg ville egentlig gått for en usb selv om firewire er bedre siden alle har usb på maskinen. Dermed kan den brukes over alt 2.0 er bakoverkompitabel med 1.1. bakoverkompitabel? mener du at den oxo kan brukes med usb 1.1 jeg har usb 1.1 på maskinen min... kan jeg bruke LaCie ekstern harddisk med usb 2.0 da? Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Ja du vil kunne bruke det men selvfølgelig bare få USB 1.1 speed Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 okok... da tror jeg jeg kjøper med usb tilkobling.... litt av vitsen med å kjøpe ekstern harddisk er jo at man kan ta den med til venner for å få/gi filer osv... Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 noen som vet om en elektrobutikk i norge hvor man kan kjøpe eksterne harddisker??? Lenke til kommentar
jorlille Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 aaah, tror ikke du kn koble harddisk og kamera direkte, du trenger ett mellomledd som kan fortelle kameraet at den kan sende hit og hvordan den skal sende innholdet. Jeg ville egentlig gått for en usb selv om firewire er bedre siden alle har usb på maskinen. Dermed kan den brukes over alt 2.0 er bakoverkompitabel med 1.1. Har du råd er en dualoption løsning å foretrekke med usb og firewire. Skiter du penger så kan du se på en med firewire 800 og usb2.0 du trenger da ett firewire 800 kort I følge datasheet og manual (side 33) er det mulig å koble kamera direkte til disk. Har selv seriekoblet et par disker uten problemer. Det er heller ikke behov for firewire800 kort for å bruke en firewire800 disk. Det finens 9/6-pins kabler som gjør dette mulig. Firewire800 diskene til LaCie har dessuten en vanlig 6 pins firewire port. En ting du ihvertfall har rett i er at LaCie diskene som har både firewire (400 og/eller 800) og USB2 er rimelig dyre.... Om en ikke absolutt skal ha en LaCie-disk ville jeg ha valgt en med både firewire og USB2. haakon90, er det nettbutikker eller "vanlige" butikker du er ute etter? NetShop har endel LaCie disker og ett par andre fra Maxtor og WD. De fleste nettbutikkene har ferdige pakker, samt selger løse kabinetter som en kan sette inn disk etter hva en selv ønsker. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg har 250GB versjonen og er svært fornøyd. Jeg har hatt annen ekstern harddisk tidligere og hadde dårlige erfaringer, men inntrykket ble fort endret til det positive da jeg fikk lacie disken min. Problemet mitt med den gamle var treige overføringer, og at systemet mitt frøs hvis det ble litt load på disken. Ingen av disse problemene har jeg med lacie disken. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Da får jeg til slutt si at det står en WD-disk i disse eksterne harddiskene fra LaCie Dvs. at du får kvalitet, ut ifra mine erfaringer. Har 160 GB selv, og kan anbefale den. Ville dog ikke kjøpt USB 2.0 hvis jeg kun hadde USB 1.1. Det vil gå sinnsykt tregt ved overføring/bruk Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 haakon90, er det nettbutikker eller "vanlige" butikker du er ute etter? jeg tenkte på vanlige butikker.... men.. nettbutikker går helt greit det oxo Lenke til kommentar
haakon90 Skrevet 8. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2004 Da får jeg til slutt si at det står en WD-disk i disse eksterne harddiskene fra LaCie Dvs. at du får kvalitet, ut ifra mine erfaringer. Har 160 GB selv, og kan anbefale den. Ville dog ikke kjøpt USB 2.0 hvis jeg kun hadde USB 1.1. Det vil gå sinnsykt tregt ved overføring/bruk hva mener du med sinnsykt tregt da? jeg er da ikke utolmodig, men det skal da helst ha litt hastighet på seg... men.. må jeg kjøpe et slags kort hvis jeg skal kunne få 2.0 inngang? Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 ALDRI kjøp 500 extreme versionen iallefall.... 2 stk har dødd på meg uten grunn, det er nesten en hel terra med stuff som jeg har mistet. Stoler ikke på de diskene mer. Men 160gigen og 250en er bra disker har en av hver av dem... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Her kan du sammenlikne noen av de LaCie-diskene. må jeg kjøpe et slags kort hvis jeg skal kunne få 2.0 inngang? ja, det må du, f.eks. dette. FireWire er å foretrekke da, så hvis du ikke har FireWire inngang på pcen kan kanskje dette kortet være noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå