Hjelmn Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg fikk min nye WD200gb SATA hdd i dag, men når jeg så på den jumperplassen bak på harddisken fikke jeg øye på en jumper som allerede var der! Er denne jumperen viktig å la være der eller kan jeg bare ta den ut? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Står det ikke noen papirene eller bakpå disken hva den jumperen er til? Er det Master\Slave på SATA? Lenke til kommentar
50_Øre Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Er det Master\Slave på SATA? S-ata disker har ikke master/slave. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Så hva er jumperen til da? Lenke til kommentar
arna Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 S-ATA går på noe som heter ID tror jeg, ikke S&M(master og slave;) Blir omtrent noe som heter cable select på P-ata kabler, La jumperen stå i du og sett heller boot priority på 'add-in device' Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 (endret) La jumperen sitte, funker det ikke, så bare fjerner du den. Poenget er at WD sine "s-ata"-disker er P-ATA disker med en bridgechip på seg, defor henger jumperen igjen. På mine ekte s-ata-disker fra Seagate finnes det ikke jumper Edit: Leif, what else? Endret 7. oktober 2004 av Sub-Lock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå