Dataante Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Skulle skru på maskina i går kveld for å sjekke mailen. Det var ingen hyggelig opplevelse. Følgende skjedde.Hd 2,secondary master(WD400BB) med Linux Mandrake 8.2 stod bare og "klikket". koblet derfor ut denne og prøvde å boote med hd 1 (Win XP) Maskinen kjørte gjennom bootsekvensen og skal til å laste Win, da skjer følgende. L 0101010101010101010101010101010101 osv i det uendelige. minner stygt om virus, eller tar jeg feil? Kan det være viruset som på en eller annen måte låser tilgang til hd2 pga Linux? Har ikke hatt tid til å kikke nærmere på dette,sitter på jobb å skriver nå. Tar gjerne imot tips før jeg "skrider til verket" med å fikse dette. Har ikke lyst å formatere, men om det er siste utvei gjør jeg det. Kjenner noen igjenn denne oppførselen. Kan foresten boote fra CD. Er ikke helt sikker på hvor denne skal postes, så vennligst ikke steng den om den er postet i feil kategori, flytt meg. på forhånd takk. [ Denne Melding var redigert av: Dataante på 2002-05-15 12:07 ] Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Det er Master boot Record (MBR) som er feil, eller LILO som har klikket. Hadde samme problemet da jeg formaterte RH disken min for ei stund siden, mens LILO var der forsatt. Se på denne url'en. Vil hjelpe deg, men Linux partisjonen kan være lurt å kjøre en update-installasjon på etterpå. Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Dette hørtes bra ut. problemet er bare at jeg ikke får startet Windows. Hva gjør jeg da????? Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Måtte bare få den opp igjen til toppen. Noen svar?? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Dataante skrev (2002-05-15 14:58):Dette hørtes bra ut. problemet er bare at jeg ikke får startet Windows. Hva gjør jeg da??????????? Legg windows-plata og boot via den. Så gjør du slik det står meget detaljert beskrevet i url'en som jeg ga deg ovenfor. Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Tusen takk. WD disken har foresten tatt kvelden. Vil ikke starte under noen omstendigheter. Den er kun 2 mnd, gammel. Reklamasjon! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå