Gå til innhold

[Xbox] Irriterende høyt lydnivå!

konfucius

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en ny Xbox i går og må si at jeg er mektig skuffet over lydnivået på boksen. Den bråker like mye som en crappy, 6 år gammel PC jeg har stående! Dette kan vel ikke være riktig? En av grunnene til at jeg kjøpte Xbox'en var for å kunne spille DVD-filmer, men filmopplevelsen blir ganske laber med den superirriterende lyden i bakgrunnen.

Er det vanlig at den bråker så mye, eller burde jeg bytte den? Leste litt om Xbox rundt på nett før jeg kjøpte den og kan ikke huske å ha lest noen sted om denne veldig irriterende støyen. Hvis det er vanlig, er det noen måter å fikse dette på?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den ene viften bakerst i boksen som bråker. Det er en relativt hissig liten 70mm stor jævel. Jeg skrur bare opp lyden til jeg ikke merker vifta lengre. ;)

Men så står boksen min inne i en tvreol, så jeg hører den ikke så godt. Du kan skifte den ut eller sette på en rheostat elns.

Lenke til kommentar

Ja, det finnes 70mm vifter. Microplex hadde én slik i sortimentet, vet ikke om de fortsatt har. Jeg har litt lyst til å sette inn en rheostat og se. En sjappe nede i byen har disse Zalman-boksene med vanlig 3-pins grensesnitt, lurer på om jeg ikke skal kjøpe en sånn og prøve den i boksen min.

Lenke til kommentar
Ja, det finnes 70mm vifter. Microplex hadde én slik i sortimentet, vet ikke om de fortsatt har. Jeg har litt lyst til å sette inn en rheostat og se. En sjappe nede i byen har disse Zalman-boksene med vanlig 3-pins grensesnitt, lurer på om jeg ikke skal kjøpe en sånn og prøve den i boksen min.

Vet du hva strømkontakten til vifta i en xbox heter? 3 pins Molex står det på Microplex sine sider. Sier ikke meg så mye.

Hvilke sjapper i hvilken by har viftene du nevner? Er "vanlig 3 pins" som du refererer til den som går rett på den gamle xbox vifta sin plass? Er Zahlman 70 eller 80 mm? :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet ikke helt om det heter molex, men det en sånn vanlig 3-pins kontakt. ;)

12V, jord og rotasjonssensor/viftestyringsledning eller hva pokker den siste ledningen heter.

En sånn tenkte jeg på:

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FANMATE1

Der ser du inngangen og en slik 3-pins kontakt jeg snakker om. Jeg trodde molex var navnet på de store 4-pins drevkontaktene, men jeg husker nok feil.

Jeg er i Trondheim, sjappa heter Digital Impuls. Mulig de har slike i andre velassorterte forretninger også.

Edit: Ja, jeg husker feil. Molex er disse knøttsmå kontaktene vifter pleier å ha. Her er en av de to 70mm viftene de har på lager.

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC7025L12C

Drevkontakt heter rett og slett bare drevkontakt, vanlig eller mini.

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...