konfucius Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hei! Jeg kjøpte en ny Xbox i går og må si at jeg er mektig skuffet over lydnivået på boksen. Den bråker like mye som en crappy, 6 år gammel PC jeg har stående! Dette kan vel ikke være riktig? En av grunnene til at jeg kjøpte Xbox'en var for å kunne spille DVD-filmer, men filmopplevelsen blir ganske laber med den superirriterende lyden i bakgrunnen. Er det vanlig at den bråker så mye, eller burde jeg bytte den? Leste litt om Xbox rundt på nett før jeg kjøpte den og kan ikke huske å ha lest noen sted om denne veldig irriterende støyen. Hvis det er vanlig, er det noen måter å fikse dette på? Takk! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det er den ene viften bakerst i boksen som bråker. Det er en relativt hissig liten 70mm stor jævel. Jeg skrur bare opp lyden til jeg ikke merker vifta lengre. Men så står boksen min inne i en tvreol, så jeg hører den ikke så godt. Du kan skifte den ut eller sette på en rheostat elns. Lenke til kommentar
cockmyrifle Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Xbox har høyt støynivå, ja, dette er helt vanlig. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Går vist ann å bytte vifta. Skal post en melding ang. det i morra når jeg finner fram til info. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Du må til med dremel hvis du vil ha inn en 80mm vifte. Lenke til kommentar
Laman Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Du må til med dremel hvis du vil ha inn en 80mm vifte. Dremel årner alt! Vurederer å skifte vifte på min Xbox og... Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Du må til med dremel hvis du vil ha inn en 80mm vifte. Finnes også 70mm vifter. Er dessverre ingen som har dem på lager men har sett dem annonsert. Sjekk denne tråden. ØY! Nå har microplex 70mm vifter på lager! Endret 6. oktober 2004 av Mazeking Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Ja, det finnes 70mm vifter. Microplex hadde én slik i sortimentet, vet ikke om de fortsatt har. Jeg har litt lyst til å sette inn en rheostat og se. En sjappe nede i byen har disse Zalman-boksene med vanlig 3-pins grensesnitt, lurer på om jeg ikke skal kjøpe en sånn og prøve den i boksen min. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Ja, det finnes 70mm vifter. Microplex hadde én slik i sortimentet, vet ikke om de fortsatt har. Jeg har litt lyst til å sette inn en rheostat og se. En sjappe nede i byen har disse Zalman-boksene med vanlig 3-pins grensesnitt, lurer på om jeg ikke skal kjøpe en sånn og prøve den i boksen min. Vet du hva strømkontakten til vifta i en xbox heter? 3 pins Molex står det på Microplex sine sider. Sier ikke meg så mye. Hvilke sjapper i hvilken by har viftene du nevner? Er "vanlig 3 pins" som du refererer til den som går rett på den gamle xbox vifta sin plass? Er Zahlman 70 eller 80 mm? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Ja, jeg vet ikke helt om det heter molex, men det en sånn vanlig 3-pins kontakt. 12V, jord og rotasjonssensor/viftestyringsledning eller hva pokker den siste ledningen heter. En sånn tenkte jeg på: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=FANMATE1 Der ser du inngangen og en slik 3-pins kontakt jeg snakker om. Jeg trodde molex var navnet på de store 4-pins drevkontaktene, men jeg husker nok feil. Jeg er i Trondheim, sjappa heter Digital Impuls. Mulig de har slike i andre velassorterte forretninger også. Edit: Ja, jeg husker feil. Molex er disse knøttsmå kontaktene vifter pleier å ha. Her er en av de to 70mm viftene de har på lager. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC7025L12C Drevkontakt heter rett og slett bare drevkontakt, vanlig eller mini. Endret 6. oktober 2004 av LarsC Lenke til kommentar
Killerzevs Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Det er viften sin skyld. PS2 og er det litt støy, men Silver er det nesten ingenting på da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå