j-- Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Harddisken min klikket for en stund tilbake, noe som førte til at jeg måtte formatere:( Etter at den var formatert så prøvde jeg med diverse gjennopprettningsprogrammer som gjennopprettet det viktigste. Nå skrudde jeg av "ikke vis skjulte filer og mapper", og da dukket found.001 og found.002 mappene opp på harddisken Saken er det at der ligger det mange filmer som gjerne skulle hatt tilbake på pcen. filmene er på riktig størrelse, men de virker ikke å spille av, og de går ikke ann å kopiere vekk fra mappa found.002 og found.001 Hvordan flytte de ut fra denne mappen og inn i andre mapper der jeg kan få spillt de av? MVH: Clvn Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Dårlig nytt. Dette er det chkdsk gir deg når den har rettet opp fullt kaos i filsystemet. De filene er tapt, det er kun teoretiske muligheter for å gjenopprette de. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 men filene ligger der jo som filer, det er bare det at jeg ikke får brukt de på noen måte, nor flyttet de til et sted jeg får brukt de... Noen som kan tipse meg om et program til å hjelpe meg? Ett eller annet? Lenke til kommentar
arna Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Prøv å kopiere dem og ikke flytte dem .. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det er filer, javel, alt som ligger på en disk er filer. Men dette er ikke de filene du hadde før, dette er løse fragmenter som chkdsk har funnet. Det betyr at hver fil er en bit av en opprinnelig fil. Du vet ikke hva som er begynnelsen og slutten på din opprinnelige fil, og hvilke biter som hører til hvor. Og med binære data (som filmer) skal det ekstremt mye jobbing til for å klare å sortere det. Tenk deg en fysisk filmrull på 500 meter, klipt opp i 40 like biter. Du kan ikke se noe i filmrutene før du har satt det sammen i riktig rekkefølge. Klarer du å sette den sammen igjen? Hvis det hadde vært ASCII filer (tekst) så hadde du hatt en sjangs. Lenke til kommentar
mar Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Er ikke 100% sikkert de er tapt. Fikk en haug med slike filer etter et "lite" disk uhell. Var bare å rename de til "filmnavn".avi, så funket de fint. (var en disk full av filmer). Lenke til kommentar
j-- Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 jeg har ikke tilgang til de Filene.. Får ikke kopiert de en gang... Ingen flere som vet noe om det? Lenke til kommentar
Instict Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 har hatt slike problemer jeg også.. Og du må nok innse at filene er tapt. Men det koster ikke mere enn rundt 100.000,- for å "finne" de igjen. og forresten, jeg lukter stor disk på dårlig kontroller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå