beltazore Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 har satt opp en windows 2003 server som styrer internett'en. I denne server'en er det to nettverks kort, ett til internett oppkoblinga og ett til det lokale nettet. Problemet er det at det lokale nettet er utrolig tregt. Jeg får ikke en gang ip adresse fra dhcp-servern som står på lokalnettet. Har prøv det meste! Er det noen der ute i det vide land som kan hjelpe meg? Alexander Davidsen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Du må skrive mye mer detaljert! Hva slags kort... evt. hub, switch..etc. Et lite tips kan jeg gi, og det er at det blir problem med billige 10MB Hub'er blandet med 100MB.. Funker med noe HW.. med annen HW, krasj/kollisjoner/drops.. eller akkurat de symptomene du har.. dvs. link (connect) men ikke noe IP (dvs. i praksis ikke noe nett). Kasta nettop en 3Com Hub pga. slike problem... Endret 6. oktober 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
beltazore Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 vet det burde være litt mere detaljert, men hadde dårlig tid. Bruker aldri windows, så har ikke greie på det i det hele tatt... But anyways, fikset problemet ved å bytte om på tp-kablene bak på server'n... ser ut som om det går bedre nå.. virker nesten som om lan gjør seg best på det første nettverks kortet ?!?! hmm, virker iallefall nå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå