Halvorsen Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hei etter at jeg installerte sp2 får jeg ikke internett når jeg plugger i internettkabelen. Det kommer en melding om at nettverket ikke er tilgjengelig! Men etter en restart med kabelen i pc-en har jeg internett så det suser, irriterende sak. Kan noen hjelpe?? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har du prøvd å skru av brannmuren som følger med? det gjøres fra kontrollpanel. Eller fra nettverkstilkoblinger (egenskaper til det aktuelle nettverkskort) Lenke til kommentar
am3k Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Og hvorfor skal du drive og fjerne kabelen hele tiden? Ser ikke problemet, ha kabelen i når du starter pcen. Om det er slik at du har den i, men må restarte for at windows skal få med seg at den er der er jeg mer med på at det kan være en irriterende sak. Problemet er heller at windows helt får med seg at du har koblet til nettverkskabelen, eller at nettverkskortet ikke vil dele disse opplysningene. Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Takk for hjelpen, pc-en er bærbar. Irriterende å måtte restarte hele tiden når jeg plugger i forskjellige steder Lenke til kommentar
am3k Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Da er jeg med deg. Skal da være mulig å gjøre dette manuelt. Har vanskelig for å tro at brannmuren skal gjøre at du ikke får opp nettverket (eller at nettverket ikke er tilgjengelig). Lenke til kommentar
deep750 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 har du prøvd ipconfig /renew i cmd ? Lenke til kommentar
Halvorsen Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Nei det har jeg ikke prøvd. Hva er det som skjer da? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Nei det har jeg ikke prøvd. Hva er det som skjer da? Hvis du kjører DHCP vil du ved hjelp av denne kommandoen tvinge nettverkskortet til å hente opp en ny adresse fra DHCP-serveren. Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Nei det har jeg ikke prøvd. Hva er det som skjer da? Den oppdaterer nettverkstilkoblingen, noe som godt mulig kan hjelpe windows til å "finne" kabelen din. Alternativt kan du høyreklikke tilkoblingen og velge reparer, burde gjøre det samme. Lenke til kommentar
am3k Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 "Repair"/reparer vil ofte kreve restart av maskinen... Noe som Halvorsen her vil unngå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå