Gå til innhold

2x512-lave timings-225mhz -Hvilke brikker?

Muffinman

Anbefalte innlegg

Etter å ha funnet den magiske grensen for min nye NW3.4ghz på 225 mhz (her) trenger jeg ny ram for å gjøre oppsettet optimalt. Mine Twinmos m/WB PC3200 henger ikke med lenger enn til 215 mhz, og det holder jo ikke. Ser dessuten at ytelsen i samtlige benchmarks er best ved å kjøre lave timings og ram på 0.8 (180 mhz). Men 1:1 er ønskelig.

Antar at jeg må ha PC3700-brikker. Det er ikke aktuelt å kjøpe brikker som er spesifisert lavere enn 225mhz. Jeg ønsker meg et 2x512 sett som er i stand til å kjøre 225 mhz ved svært lave timings. Hovedkortet mitt kan levere inntil 2.85 volt til minnet, så det må være moduler som ikke er ekstremt spenningskrevende for å yte godt.

Helst fra utvalget hos Komplett/Norek, men alle forslag mottas selvfølgelig med takk!

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netshop, ca 500 grunker. Kan justere spenningen opp til 3.9V avhengig av hovedkort, uten å måtte voltmodde.

Edit: Men sjekk at den er kompatibel med hovedkortet ditt hvis du skulle finne på å bestille.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

@ Muffinman:

Du, ta en titt på den tråden jeg har liggende på forumet her ang. RAM, og ta en titt på de jeg har tenkt å ta - det er PQI PC3200 med timings 2-2-2-5.

Du kan gjøre som meg og sjekke opp de reviews som finnes for dem - da blir du nok overbevist hvilke brikker du skal velge.........:-)

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=308289&hl=

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Hang med til 260mhz disse med laveste timings...rått til å være pc3200-brikker!

Tenker jeg avventer litt og ser hva du klarer å få ut av dine, så siger det vel kanskje til noen grunker etterhvert her også. Morroa skal jo betales...

Foreløpig blir vel planen noe slik som at jeg kjøper Ballistix PC4000 hvis jeg blir før deg, men ser jeg at du poster evt. sender meg en pm med erfaringer som ligger i samme gata som i tester på PQI-brikkene før jeg kommer så langt - da dilter jeg vel etter tenker jeg.

:)

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...