Gå til innhold

Ok, beholde en trofast Socket A eller..?

MagMan

Anbefalte innlegg

lol :tease:

Noen closa mitt thread siden det kanskje var et missvisende topic, ser ut til og måtte stille spørsmålet igjen for at andre skal få svare! :innocent:

-------------------

AMD Athlon XP3200+ 2.2GHz eksister nesten ikke lenger på markedet, men jeg er keen på denne CPUen siden jeg gidder ikke invistere i ett nytt hovedkort og AMD64!

Så hva syntes dere, er det vært de 1800kr,- det koster, eller skal jeg bare ende med og bruke alt jeg har på nytt mobo og AMD64?? Jeg vet vis jeg velger vekk XP3200+ så kommer jeg til og bruke flere tusen som jeg ikke har siden når jeg først er ute på shopping ender jeg med det dyreste jeg kan finne!!

Så, trenger bare noen få ord.. Noen som har noen for og imor kommentarer?

Please, some more feedback?

Endret av MagMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Som du nevner er dette systemet på vei ut, men de nye a64 systemene vil også være på vei ut snart. Slik er dataverdenen. Etter det jeg har hørt så kommer ddr2 til sommeren, og skal du da oppgradere trenger du nytt hovedkort og nytt minne hvis du vil ha den beste ytelsen.

Jeg tror du klarer deg fint med socket a til du har valgt deg ut en løsning du kan leve med. Overklokker du har flere på forumet funnet ut at amd xp2400+ kan overklokkes veldig langt og avgir ikke mye varme, hvis du vil kjøpe en med stock høy hastighet så se på litt lavere hastigheter. 1800 er veldig mye, men så mye koster en ny prosessor i dag. Jeg vet ikke hva du har, men har du en xp2500+ så er det mer enn nok for nå, da er det bedre å vente til spillene går for tregt :)

Jeg sitter selv på en xp 1900+ og et g4 ti4600, og jeg har ingen planer om å oppgradere før jeg ser spill som krever mer for en merkbar anderledes spillopplevelse.

Håper dette hjalp deg på vei =)

Lenke til kommentar
"1800 er veldig mye"

Nå føler jeg meg litt bortskjemt her etter som mitt HK + CPU kostet nærmere 4000 :roll:

Siden det ser ut som du skal ha AMD burde du vente til prisene går ned:

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10886

Jeg må nesten inrømme at jeg syntes ikke akkurat det er så dyrt når jeg kjøpte min 9800XT for 4500,- når det kom! ...1800,- er en grei pris og jeg går i pluss med litt stipend akkurat nå! :p

Hurra for Oslo Kummune som sponser meg nye data deler! :!:

...Jeg har en følse jeg kommer til og kjøpe meg en XP3200, order ikke gjøre hel omvendig akkurat nå! Venter noen måneder til så får jeg se om jeg gidder og invistere i vannkjøling, ny CPU, hk og til og med kanskje få meg ett nytt grafikk kort vis jeg har penger til overs!

Nå vil jeg egentlig bare få meg en litt bedre CPU som gjør jobben.. (tror min XP2400 er litt små damage'a etter et lite misslykket forsøk for noen måneder siden) Men ting fungere enda!

Lenke til kommentar

Jeg ville aldri i verden betalt 1800kr for en slik CPU. Det er den ikke verdt. Kikket selv på AMD 64 her om dagen, fant da hk+CPU til 2000kr.

Jeg har imidlertid en AMD XP 1800+ som ikke kan klokkes så bra. (Palomino kjerne)

Jeg endte opp med å velge en AMD XP mobile (om det blir 2200+ eller 2400+ kan du lese om her)

dette fordi den koster 600kr istedet..

Lenke til kommentar
Jeg sitter selv på en xp 1900+ og et g4 ti4600, og jeg har ingen planer om å oppgradere før jeg ser spill som krever mer for en merkbar anderledes spillopplevelse.

Fornuftig valg.

Knakk Palomino'en min her for en stund tilbake og måtte ha en slik Barton sak som erstatning. Også røyk vifta på MSI Ti kortet mitt, og den ble da oppgradert med en vassere vifte. Ellers så har ikke jeg heller hatt noen planer om oppgradering. Kjører Doom3 med medium settings i 1024x768, RvS med høyeste settings i 1024x768 og det samme går for Global Operations, bare med 1600x1200. Mer trenger ikke jeg. Eneste spillene jeg muligens kunne trengt noe mer minne/skjermkort er i OPF, C&C ZH og ikke minst i Lock On.

Endret av Celsior
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...