Sl@ffen Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Fins det noe system som gjør at pc'en skrur seg av hvis det er noe feil i kjølinga? Lenke til kommentar
Maroder_S Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Vel, hvis man er flink kan man bygge seg hva som helst. Det finnes f.eks. folk jeg har lest om her på forumet som har bygd styresystemer som slår av strømmen hvis det blir for lav fart i vannpumpa (f.eks. ved lekkasje) osv. Hvis du ikke er fullt så avansert kan du bruke Motherboard Monitor 5. Med et ekstra program installert (det slipper å kjøre) kan du bruke MBM til å skru av PC-en hvis temperaturene skulle bli for høye (trinnløst). Selv bruker jeg dette, og det førte til at alarmen gikk i natt pga. de nye sommertemperaturene. Under kompileringen av en divx med maskinen i stille-modus nådde CPU en temperatur på hele 45 grader og alarmen ulte og den slo seg av. Måtte stille opp til 50 grader, det føltes fælt. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 I bios'en på HK'et mitt kan jeg stille inn at maskina skal slå seg av viss CPU når X grader. Har min på 70 grader og viss den kommer til det slår den seg (forhåpentlivis) av. CPU ligger forøvrig på ca 35 grader idle og 40 grader load. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå