Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett detter ut(trådløs oppkonling)

Anbefalte innlegg

Har akkurat skaffet meg trådløst internett til min nye PC, det virker, men jeg detter ut hele tiden, og signalstyrken varierer veldig, den ligger som oftest på "veldig bra" men så detter det ut(eller går ned til "lav")

Både routeren og kortet er fra topcom(om det har noe å si)

Og pc'en er en etasje over routeren.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse(eller om jeg kan fikse det)? :dontgetit:

Må ha stabilt internett :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er ikke noen som driver og setter opp nett i samme område, og lager "krøll" da?

installer netstumbler, og "se hva som skjer"?

www.netstumbler.com

Hva gjør det programmet der da? :dontgetit:

hmm.. det "stumbler over trådløsnett"

det scanner for accesspunkter, og litt mer snacks

du kan se hvilke kanaler som er i bruk, signalstyrke, nettverksnavn (ssid) og masse mer

Lenke til kommentar
det er ikke noen som driver og setter opp nett i samme område, og lager "krøll" da?

installer netstumbler, og "se hva som skjer"?

www.netstumbler.com

Hva gjør det programmet der da? :dontgetit:

hmm.. det "stumbler over trådløsnett"

det scanner for accesspunkter, og litt mer snacks

du kan se hvilke kanaler som er i bruk, signalstyrke, nettverksnavn (ssid) og masse mer

Finner bare et tilgangspunkt(det i etasjen under)

:cry:

Lenke til kommentar

Kjører du WinXP, så kan det lønne seg å disable Zero Configuration som du finner under Kontrollpanel - Administrasjonsverktøy - Services/Tjenester, og bruke konfigurasjonsverktøyet som følger med nettverkskortet istedetfor.

Når det gjelder plassering, så må dere være oppmerksom på at en rundstråleantenne sender i en sirkel rundt antennestangen, med noen graders spredning, ikke i en "kule". Dette betyr at det er dårlig signal over spissen og under foten av antennen. Sjekk derfor at antenner er justert for optimale signalforhold.

En tredje mulighet er å skifte kanal som routeren sender på. Det kan være at andre trådløse enheter, som trådløse telefoner, andre trådløse nett, audio-/videosendere osv., forstyrrer nettet. Hovedkanalene er 1, 6 og 11.

Lenke til kommentar
Kjører du WinXP, så kan det lønne seg å disable Zero Configuration som du finner under Kontrollpanel - Administrasjonsverktøy - Services/Tjenester, og bruke konfigurasjonsverktøyet som følger med nettverkskortet istedetfor.

Når det gjelder plassering, så må dere være oppmerksom på at en rundstråleantenne sender i en sirkel rundt antennestangen, med noen graders spredning, ikke i en "kule". Dette betyr at det er dårlig signal over spissen og under foten av antennen. Sjekk derfor at antenner er justert for optimale signalforhold.

En tredje mulighet er å skifte kanal som routeren sender på. Det kan være at andre trådløse enheter, som trådløse telefoner, andre trådløse nett, audio-/videosendere osv., forstyrrer nettet. Hovedkanalene er 1, 6 og 11.

Kunne nesten ikke sagt det bedre selv ;)

Resultatet av at både driveren som følger med kortet og windows vil styre nettverkskortet er at forbindelsen går opp og ned i eninga.

Satser mest på dette, men de andre to mulighetene er ikke til å se bort ifra.

Lenke til kommentar

Jeg skrudde nå av Zero Configuration. Er det nødvendig å gjøre noe mer etterpå?

Lenke til kommentar

Har du konfigurert kortet med vertøyet som følger med nettverkskortet? Hvis du ikke finner dette verktøyet på maskinen, så er det mulig du må installere det fra CD'n som følger med. Det er ikke alltid det blir installert automatisk på WinXP.

Lenke til kommentar

Har du konfigurert kortet med vertøyet som følger med nettverkskortet? Hvis du ikke finner dette verktøyet på maskinen, så er det mulig du må installere det fra CD'n som følger med. Det er ikke alltid det blir installert automatisk på WinXP.

Fiksa nå. Er programvaren til hovedkortet som styrer alt nå. Virker som om det funker bedre, selv om jeg bare har hatt det slik en halvtime.

Lenke til kommentar

Fiksa nå. Er programvaren til hovedkortet som styrer alt nå. Virker som om det funker bedre, selv om jeg bare har hatt det slik en halvtime.

Hvordan gjorde du det da? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hyggelig å se at dette faktisk hjelper for noen. For meg hjalp det desverre ikke. Jeg har akkurat samme oppsett av maskin/ruter som trådstarter. Ruter står en etasje over. Driveroppdatering, justering av antenne, skifting av kanal, disabling av wireless zero configuration - ingenting funket.

Det er nok bare til å innse at det er for mye forstyrrelse. Når naboene (de som bor i etasjen hvor ruteren står) er borte, så er det temmmelig stabilt. Jeg tipper det kan være to grunner til dette:

1. Forstyrrelsene er borte

2. Det er bare jeg som er koblet opp - dermed blir det ikke så tung last

Men, nå har jeg fått strekt kabel uansett - lenge leve tråd :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...