shagg0r Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 hvordan kan jeg bruke et text felt (forms) til å vise en verdi som ikke kan endres. ALtså deaktivere textfeltet på noen måte. I accsess har kan man nemmelig deaktivere slike textfelt. Lurte bare på om dette gikk an i html også Lenke til kommentar
TorS Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvis ikke verdien skal endres, hvorfor skal du da bruke en tekstboks? Da kan du liksågodt bare skrive den som en ren verdi... Du kan eventuelt style den så den ser ut som en tekstboks eller noe Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Ja det går ann: <input type="text" name="blabla" disabled="disabled" /> Det finnes grunner til og gjøre dette. Kanskje du i et tilfelle skal vise dataene fram uten at brukeren har rettighet til å endre de, og i andre tilfeller har brukeren rettigheter til og endre de. Dette er heller ikke php. Lenke til kommentar
shagg0r Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) takk jeg vet at det ikke er php men bruker det i et php/mysql system sikkert andre som vil ha bruk for det også Det funket foresten utmerket:) Tusen takk findus du er fantastisk Endret 6. oktober 2004 av shagg0r Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 så vidt jeg husker fra min lærebok i html har ikke disabled god støtte rundt omkring? Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Må innrømme at jeg ikke vet helt hvilke doctyper det eventuelt er lov/ikke lov i. Det må jeg nesten sjekke opp så snart linjen min blir mer stabil. Mulig du har et poeng der. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Kan også bruke readonly som attributt i input tagen: <input type="text" readonly value="uediterbar"> Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 til syvende og sist er dette bare eyecandy likevel. slikt skal uansett kontrolelres på servernicå (om vedkommende har lov til å sende med en slik verdi eller ikke) Lenke til kommentar
robgar Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Om du vil at man bare kan trykke en gang på en knapp, som sender en form, er metoden til findus meget beleilelig. Har lagt merke til at når man poster en tråd her, så blir knappen disabled. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 akkurat det har imidlertid ingenting med php å gjøre. Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Klart det bare er eyecandy. Men i så måte kan de være nyttig eyecandy. Input skal selvsagt kontrolleres serverside, ikke misforstå det Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 jeg er enig i alt dere sier, vil bare bringe litt av fokus tilbake på at man ikke skal stole på brukeren bare fordi man gir han en form og forventer at det er samme utfyllte form man får tilbake. en html form er i prinsipp bare et tilbud til brukeren om å bruke din applikasjon slik den er tenkt. all annen bruk er også mulig, men vil selvsagt ikke komme noen vei (gitt at du har det i bakhodet når du koder) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå