Gå til innhold

9600xt, sapphire eller powercolor?


TT88

Anbefalte innlegg

Hei alle som har peiling på grafikkort.

 

Tenkte å kjøpe et nytt grafikkort.

Har egentlig bestemt meg for et radeon 9600xt kort men jeg er litt usikker på hvilken produsent som er "best". PowerColor leverer en brukbar bundle, mens sapphire leverer bare med kabler. Er det noe forskjell på ram som er brukt, ettersom de koster like mye men sappphire leverer uten bundle? Tar også gjerne imot andre forslag til grafikkbrikker, men jeg har ikke lyst til å bruke mer enn 1500. Dette kortet skal bare vare max 1år inntil jeg kjøper en helt ny pc.

 

Jeg regner med at jeg kjøper dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121503&view=detailed

eller dette:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122900&view=detailed

 

Jeg burde vel også nevne at hovedkortet mitt bare støtter agp 4x. Yter kortet merkbart bedre hvis jeg hadde hatt et hovedkort som støttet 8x?

 

Håper på svar

Endret av TT88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har det Sapphire Radeon 9600XT korte og er meget fornøyd med det !

 

Fikk 10800 poeng i 3dmark 2001 med min pc..

 

Anbefaler deg det korte :D

 

Edit:

 

Ikke store forskjellen på AGP 4X og AGP 8X bare noen få poeng mer i 3dmark..

Endret av hifiman
Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet, så er disse kortene tilnermet identiske. Jeg ville kjøpt PowerColor siden dette kortet leveres med en fyldigere bundel.

 

EDIT: Ytelsesforskjellen mellom 4x og 8x AGP er ikke merkbar.

Endret av TJ
Lenke til kommentar
PowerColor-kortet har jo en bundle som koster mer enn selve kortet........

hehe, man velger ikke etter bundlen, men etter kjølingen på kortet :roll: Jeg kjenner en god del folk som har sapphire kortet, det skal vær svært bra. Er ikke sikker på powercolor da men!

Endret av _Issue_
Lenke til kommentar
hehe, man velger ikke etter bundlen, men etter kjølingen på kortet

 

...med unntak av når skjermkortene og kjølingen er likeverdig, og må bruke noe annet som argument for den endelige avgjørelsen...

 

Valgene stod ikke mellom et møkkakort med god bundle, og et godt kort uten bundle. Man må jo kunne anta at visse ting er underforstått?

Lenke til kommentar
Jeg har det Sapphire Radeon 9600XT korte og er meget fornøyd med det !

 

Fikk 10800 poeng i 3dmark 2001 med min pc..

Jeg får ca 5900 poeng med mitt mx440. Hva slags prosessor og ram er det du har?

Får håpe det blir endel bedre med oppgraderingen da.

 

Forresten, takk for alle svar.

Tror jeg går for Sapphire. Vet ikke hvorfor men det virker litt rart at PowerColor selger kortet så mye billigere enn Sapphire, med den bundlen.

Lenke til kommentar
Jeg har det Sapphire Radeon 9600XT korte og er meget fornøyd med det !

 

Fikk 10800 poeng i 3dmark 2001 med min pc..

Jeg får ca 5900 poeng med mitt mx440. Hva slags prosessor og ram er det du har?

Får håpe det blir endel bedre med oppgraderingen da.

 

Forresten, takk for alle svar.

Tror jeg går for Sapphire. Vet ikke hvorfor men det virker litt rart at PowerColor selger kortet så mye billigere enn Sapphire, med den bundlen.

Jeg har :

 

Amd Athlon 2600+ (333) 2,08GHZ

Twinmos PC3200 512MB Ram Brikke

Abit KD7 (Via KT400)

Lenke til kommentar
Forresten, takk for alle svar.

Tror jeg går for Sapphire. Vet ikke hvorfor men det virker litt rart at PowerColor selger kortet så mye billigere enn Sapphire, med den bundlen.

 

:roll:

 

Det kan jo være at de er like bra allikevel? PowerColor legger antagelig en bra bundle med skjermkortet for å skaffe seg flere kunder, og ikke for å lure på dem et elendig skjermkort. Men hva vet jeg? Les noen tester på nettet, da vel. Les noen tester på spillene i bundlen mens du først er i gang også. Det er knallbra spill, noen av dem.

 

EDIT: Tom Clancy's Splinter Cell, Warcraft III Reign of Chaos, Colin McRae Rally 3, ToCA Race Driver, BREED. To av disse er klassikere, og resten er "bare" veldig bra.

Skal du kjøpe disse spillene i butikken, så må du ut med minst 1500,- kr. Det er omtrent som å få betalt for å motta et Radeon 9600 XT-kort. Er du sikker på at du ikke lurer deg selv, nå?

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar

Ack, for ett år siden var 9600xt et dårlig kjøp (1600-1700kr incl. HL2). Nå er det et elendig kjøp spør du meg (det er et ok kort, men du kan få så mye bedre). For 1700 får du 9800pro og det er myyye bedre.

 

Jeg er ikke helt oppdatert på de nyeste kortene, men kan jo være du får noe bedre enn 9800pro i disse dager og. Den kostet jo nesten det samme for et år siden og.

 

Ta en titt her på ytelseforskjellene:

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2..._charts-04.html

 

Du vil takke meg senere, 9600xt er boss imo (har to kamerater med 9600xt som ble lurt av HL2 kampanjen for et år siden).

Lenke til kommentar
jeg ville tatt powercollor. grunne til at det selges med lik pris som saphire er jo for å utkonkurere konkurenten

Nå har jeg bestilt powercolor kortet. Det fulgte med så mange kule spill så jeg valgte det. De er vel ca like gode uansett. Bestilte like godt mer ram når jeg først var igang også.

 

Igjen, takk for alle svar.

Lenke til kommentar
eg anbefaler Asus 9600XT VIVO, det er sinsyk kjøling på det og eg får over 15000poeng på 3dmark 2001 med det. det er integrert viftestyring, tempratur overvåkning. og det er ein jævli stoor bundle på den hvis du bryr deg om det.

Eg får 13500 poeng i 2001 med default innstillinger med et gf4 4400. Litt merkelig siden 9600xt er DX9 og mitt DX8

Lenke til kommentar
Ack, for ett år siden var 9600xt et dårlig kjøp (1600-1700kr incl. HL2). Nå er det et elendig kjøp spør du meg (det er et ok kort, men du kan få så mye bedre). For 1700 får du 9800pro og det er myyye bedre.

Veit at 9800pro er en god del bedre, men jeg har en HP pc med dårlig kjølig og det 9800 kortet skal visst lage en del varme (tror jeg at jeg har hørt/lest). Jeg sa også i mitt første innlegg at jeg ikke gadd å bruke mer enn 1500kr på kortet fordi det bare skal vare MAX 1år. Jeg spiller heller ikke de aller nyeste spillene som trenger ekstreme grafikkort. Derfor velger jeg et kort i den "nedre mellomklassen" som hw kaller det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...