Midran Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Er vel ikke hardware da men, fant ingen andre plasser å poste det. jeg har tenkt å bytte ut WinXP pro med en form for linux (vet ikke hvilken), men den skal være brukbar lett å legge inn, kunne spilles på, bruke vanlige programmer slik som WinAmp, MSN osv. og at den skal være enkel å skaffe drivere til (skjerm, hk, osv.) den bør og være kompitabel med XP i gjennom nettverk Lar dette seg gjøre med 1 linuz variant? har vurdert Arch-linux men er usikker takk på forhånd Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Er vel ikke hardware da men, fant ingen andre plasser å poste det. Stemmer, derfor poster jeg denne i en annen kategori. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) kunne spilles på, bruke vanlige programmer slik som WinAmp, MSN osv. Noe som ikke er mulig (utenom med wine, men de programmene der kan ikke kjøres med det). Men det er massevis av alternativer; WinAmp: JuK, XMMS, Winamp/Linux (http://software.deviantart.com/details/225/) MSN: Gaim, AMSN Andre: MS Office: OpenOffice, Abiword Photoshop: The GIMP jeg har tenkt å bytte ut WinXP pro med en form for linux (vet ikke hvilken), Mandrake eller SuSE? Du bør ihvertfall prøve mer enn en distro for å finne ut hvilken som passer deg best. Hvis du trenger en helt stabil maskin for server-bruk etc, anbefaler jeg Debian Woody. den bør og være kompitabel med XP i gjennom nettverk Dette kan de fleste distroene (med unntak av noen helt n00bish'e). Hvis du finner en distro du er fornøyd med men ikke har dette forhåndinstallert (samba), er det bare laste ned kildekode eller en binary-pakke (RPM, DEB) for din distro fra rpmfind.net. Endret 6. oktober 2004 av Gimper Lenke til kommentar
Midran Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 oki...takker for hjelpen, holder meg til Xp en stund til (må skaffe pc til å teste linux på...) men synd at ikke alt fungerer.. finnes det i såfall andre OS? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hva er det du snakker om? Du vil at "alt" skal fungere i Linux? Men "alt" fungerer jo ikke i Window XP heller. Jeg skjønner ikke hvor du vil hen... WinAmp kjører like lite i Linux som AmaroK kjører i XP. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hva er vitsen med å legge inn linux hvis man kun skal bruke windows programmer? Det finnes mange bra alternativer, mye bedre å bruke det mener nå jeg. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 winamp kjører nå faktisk bedre i linux en amarok i windows (se på post til gimpen).. Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 "Jeg vil bytte fra bil til båt, men jeg må fremdeles ha bremser og slikt, og den må oppføre seg akkurat som bilen jeg byttet den ut med." Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) Med slackware får jeg til følgende: Winamp: XMMS MSN: Gaim (også støtte for bl.a. Yahoo osv) Drivere: det er det litt verre med, da du faktisk er nødt til å kompilere en del drivere selv. Men det er utrolig lærerikt, og når du får det til, kan du faktisk en del mer enn hva du ville gjort hvis du brukte f.eks. Fedora. Men driverstøtten er faktisk ganske bra i Slackware. Jeg fant ut at slackware hadde full støtte for Audigy 2. Og hvis du legger inn kjerne 2.6.7 (ferdigkompilerte pakker som følger med slackware 10), så er driverstøtten enda bedre. Jeg kan til og med bruke TV-kortet mitt i linux nå. Endret 8. oktober 2004 av stigfjel Lenke til kommentar
Ripz911 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 (endret) jeg startet med linux i juni... Nå kan jeg en hel del om kerneler, source pakker og binære... Startet med fedora core 2 var innom debian og endte opp med Archlinux som jeg er veldig fornøyd med Får til nesten alt jeg får til i windows... Winamp: XMMS Msn: aMSN (google.com) Film: VLC , MPlayer og det eneste spillet jeg spiller er ut04 edit: Archlinux er et veldig bra valg... kanskje litt vanskelig i første valg... Du bør starte med Fedora Core2... Endret 8. oktober 2004 av Ripz911 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 I dag fikk jeg også ATI-driverne til å fungere, bruker da Radeon X800 Pro. Skal teste med Doom 3. Nå kan jeg gjøre så godt som alt i linux som jeg kan i windows. Slackware er kanskje den mest geniale distroen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå