Gå til innhold

Anbefalinger til ny PSU. 550W+

Anbefalte innlegg

Jeg trenge ny PSU. Den må være 550W eller mer. Maskinvaren jeg skal kjøre på denne kan dere se i profilen min. Jeg planlegger innkjøp av enda flere harddisker.

Det er ikke så veldig viktig, men det hadde vært kjekt om den hadde en veldig nøytral farge. Grå er favoritten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er ufattelig dyr ja, men den kommer med 5års garanti, s-ata kontakter og 2 dedikerte hdd/grafikkort kontakter :)

Det er også digg å kunne justere railene selv. PowerStream er bare utrolig kvalitet. Nå skal det sies at den Mist/CWT PSU'en er finfin den også og vil sikkert gjøre jobben mere enn godt nok. Jeg bare liker å betale litt ekstra for det OCZ tilbyr av kvalitet og support

Lenke til kommentar

Hva med an Aspire 520w hos databutikken ?

kanskje ikke helt 550w men billigere.

EDIT: et enda bedre tilbud kan jo være de nye Bzerk som microplex skal få inn snart. Samme som Aspire (har jeg hørt) bare i ny innpakning og billigere pris.

EDIT2: legg på litt snacks hos databutikken så kan du få den fraktfritt sendt!("kun Postens postoppkrav på 49,- kommer i tillegg")

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

Den er den samme psu med annet navn, går under navnene:

antec, mist og cwt.

Og det er en veldig god psu, men OCZ eller NorthQ Kingkong Extreme er kansje å foretrekke pga av lavere støy.

Den du linker til er ikke veldig støyende, men er et lite hakk fra di mest støysvake modellene.

Sitter selv på en antec truecontrol, samme psu, men med kontrollenhet for å justere spenningene. Funker meget bra men er en av de største støykildene i maskinen.

~20dB vifter ellers så den bråker ikke mye men...

Lenke til kommentar

Skal du ha en 500/550 Watts strømforsyning av bedre kvalitet må du nok litt over tusenlappen. Det lønner seg derimot å legge litt penger i en sikkelig strømforsyning, spesielt om du overklokker!

NorthQ 4100, OCZ og Tagan strømforsyninger er å anbefale.

PS! Trenger du strengttatt en 500W+ strømforsyning? Hardwaren i profilen din tilsier ikke at du trenger det, men det er alltid greit å ha en del ekstra å gå på i framtiden, spesielt om du overklokker :)

Endret av Pritorian
Lenke til kommentar
Så dette er egentlig eneste forskjell:

Designed for compatibility with motherboards designed to the Server System Infrastructure (SSI) EPS12V spec.

Hmmm, det trenger jeg da ikke? Eller?

Den hadde 36amp 12v i forhold til 24 amp på den vanlige versjonen, samt 24pin atx kontakt. står ikke noe om noen andre forandringer såvidt jeg kan se.

Burde funke helt fint til et hvilket som helst hovedkort med 24pin aka ATX2.0 atx kontakt.

Men du får jo adapter slik at du kan bruke det på 'gamle' vanlige hovedkort.

ellers har den visst litt flere typer kontakter:

What is EPS12V? EPS12V is a special, non-ATX standard adopted by the Server System Infrastructure (SSI) group to provide a more powerful and stable environment for critical server-based systems and applications. EPS12V equipment is not compatible with standard ATX or ATX12V PCs found in homes and offices. Power supplies built to the EPS12V standard include a 24-pin motherboard power connector and an 8-pin +12V connector. However, since some server motherboards also use other connectors, TruePower 550EPS12V comes with 4-pin and 8-pin +12V and 6-pin Aux. power connectors for wide SSI / EPS12V motherboard compatibility and user versatility.

Er laget for servere men funker nok fint til hjemmemaskiner med et 24-20pin adapter.

Eneste ulempe er at det er så mange uvanlige kontakter du ikke har bruk for.

Lenke til kommentar

Innsiden av den OCZ PSUn er fryktlig lik insiden av Tagan 480w PSUn jeg har (til halve prisen).

Ta en kikk...

OCZ

http://www.silentpcreview.com/article173-page3.html

Tagan

http://www.3dvelocity.com/reviews/tagan/tg480_3.htm

Ikke nok med det - men den Tagan PSUn jeg kjøpte har den "extra shielded VGA power connector" som en ser på bildene av OCZn - men ikke i bildene i Tagan reviewen.

Dog OCZ har volt regulatorer så helt den samme er det klart ikke..

10 spenn på at de er laget av samme fabrikk :p

Lenke til kommentar
Innsiden av den OCZ PSUn er fryktlig lik insiden av Tagan 480w PSUn jeg har (til halve prisen).

Ta en kikk...

OCZ

http://www.silentpcreview.com/article173-page3.html

Tagan

http://www.3dvelocity.com/reviews/tagan/tg480_3.htm

Ikke nok med det - men den Tagan PSUn jeg kjøpte har den "extra shielded VGA power connector" som en ser på bildene av OCZn - men ikke i bildene i Tagan reviewen.

Dog OCZ har volt regulatorer så helt den samme er det klart ikke..

10 spenn på at de er laget av samme fabrikk :p

Tror nok du finner at det er mange PSU'er som ser like ut inni, og kablinga var jo forskjellig i tillegg til at OCZ PSU'en er større (rent fysisk). Så det er nok en del forskjeller ja :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...