Dumbo Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Jeg har tidligere hatt problem med at PC'en sier i oppstarten at det er noe feil med IRQ'en til Soundblaster kortet. Dette har ikke skapt problemer før i dag da jeg satte inn nettverkskortet. Første gang jeg startet maskinen funket det helt fint. Mens andre gangen så startet jeg den Windows 98 startup skjermen viste to ganger så låste PC'en seg.. Har noen peiling på hva som kan være galt. Nettverkskortet var noe billige greier jeg fant i en butikk en dag.. Håper på rask hjelp skal sannsynligvis ha LAN senere i dag.. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Quote: On 2001-11-09 14:43, Dumbo skrev:Jeg har tidligere hatt problem med at PC'en sier i oppstarten at det er noe feil med IRQ'en til Soundblaster kortet. Dette har ikke skapt problemer før i dag da jeg satte inn nettverkskortet. Første gang jeg startet maskinen funket det helt fint. Mens andre gangen så startet jeg den Windows 98 startup skjermen viste to ganger så låste PC'en seg.. Har noen peiling på hva som kan være galt. Nettverkskortet var noe billige greier jeg fant i en butikk en dag.. Håper på rask hjelp skal sannsynligvis ha LAN senere i dag.. Du skriver lite om hav du har av hardware, men det er nok IRQ og/eller driver problemer. Har du prøvd annet PCI spor.? Hart du mange I/O kort.(MPEG/TV osv)? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 9. november 2001 Forfatter Del Skrevet 9. november 2001 Jeg har et AOpen hovedkort (aopen AK47), har ikke prøvd en annen slot enda. Men er det noen måte å løse det der IRQ problemet på. Jeg har tatt en titt i BIOS men det virker ikke som jeg kan fikse på noen IRQ'er der.. Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Quote: On 2001-11-09 14:49, Dumbo skrev:Jeg har et AOpen hovedkort (aopen AK47), har ikke prøvd en annen slot enda. Men er det noen måte å løse det der IRQ problemet på. Jeg har tatt en titt i BIOS men det virker ikke som jeg kan fikse på noen IRQ'er der.. Problemet er nok relatert til SB Live vs VIA686B. Prøv en annen PCI slot før du tukkler med BIOS. Hvilket nettverkskort er det? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 9. november 2001 Forfatter Del Skrevet 9. november 2001 Det er et CNet 100/10Mbps fast Ethernet Card. Mer står det ikke uten på pakken.. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Jeg er enig med man som sier at du må prøve å skifte PCI slot. Det har selg sånn at PC-en deler IRQer med forskjellige ting, og AGP + PCI1 kan for eksempel dele IRQ5. Så det vil nok funke bra om du prøver å sette kortet en annen plass til du får det til å virke som det skal. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 9. november 2001 Forfatter Del Skrevet 9. november 2001 Der startet maskinen... Jeg hørte lyden :smile:.. Kult så får vi bare håpe at det virker i LAN'et da.. men det tar forferdelig lang tid å starte PC'en. Har hørt at hvis man disabler nettverkskortet når man ikke bruker det at maskinen da starter fortere, er dette sant eller er jeg helt på jordet.. Takk for all hjelpen. Dumbo Lenke til kommentar
Raven Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Den er nok stilt inn til å logge på et familie nettverk. Gå inn i nettverksinnstilingene å fjern dette. Husk å velg windows pålogging i netverksinstillingene også. Lenke til kommentar
Grimmy Skrevet 9. november 2001 Del Skrevet 9. november 2001 Det stemmer, men du kan gjøre det litt bedre tror jeg. Hvis du skal opp i nettver så må en av maskinene være server (2 museknapp på andre maskiner - egenskaper - TCP/IP (her skal navnet på nettverkskortet ditt stå) - egenskaper - angi ip adresse (192.168.1.1) - Nettverksmaske (255.255.255.0). På klientene (de andre maskinene som skal kople seg til må ha IP adressene 192.168.1.2+. Med dette mener jeg, 1 maskin koblet til nettverket utenom serveren skal ha 192.168.1.2 andre maskin skal ha 192.168.1.3 osv. Nettverksmasken er den samme hos alle 255.255.255.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå