iver89 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hei. Har et enkelt, lite spørsmål; hva slags kabel burde jeg bruke mellom PCen og forsterkene for å få til best mulig lyd? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det beste er å bruke digital overføring med optisk kabel. Sjekk hva slags innganger forsterkeren din har, og deretter hva slags utganger du har på PC'en. Hvis forsterkeren har Digital inngang, så kan du alltids sette inn et tileggskort i PC'en som gir deg digital ut, hvis hovedkortet ditt ikke allerede har dette. Div metoder: Digital m/optisk Digital m/RCA Analog med minijack -> RCA Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Lydkortet (Audigy 2) har digital utgang, men ikke forsterkeren min, en Yamaha AX-700, over 15 år gammel. Den bruker vanlige RCAx2 innganger. Det jeg bruker nå er en vanlig minijack skjøteledning (kjøpt på Clas Ohlson, sånn kveilet opp type som strekker seg ut når man drar i den, som på telefoner) på 5m til et minijack->RCA adapter som går inn i forsterkeren. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har selv Audigy 2 lydkortet med den eksterne boksen hvor man kobler inn optisk kabel.. dette fungerer meget bra! Visst ikke forsterkeren din støtter/eller har optisk kabel må du sannsynligvis til med audiokabel, som også forminsker lydkvaliteten.. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Kabelen går forbi noen trafoer, og følger ellers samme vei som strømledningene. Er det noe elektrisk støy som kan gjøre lyden værre? Evt. hjelper sånne magneter man drar ledningen gjennom mot det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå