derezzed Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har installert FreeBSD med Blackbox og fAr ikke norsk tastatur til A virke... Vanskelig A se? Iallefall, nAr jeg starter opp FreeBSD sA fungerer norsk tastatur, men ikke nAr jeg starter Blackbox... Noen som vet? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Sikker på at X er confa riktig? Det bør være noe ala dette der for norsk tastatur: Section "InputDevice" Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" EndSection Default er vel Model på 101, og layout på eng. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Vet ikke, men kanskje 'loadkeys no' vil funke? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Det er for konsoll, ikke X, hvis minnet mitt stemmer. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg var litt rask, så ikke at norsk funka når han startet opp. Forøvrig synes jeg X og tastatur er litt mystisk. Jeg har norsk tegnsett over alt i X, bortsett fra når jeg starter en konsoll i X. Det vil si, keymapen er den samme. Men æøå synes ikke. Lenke til kommentar
derezzed Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Sikker på at X er confa riktig? Det bør være noe ala dette der for norsk tastatur: Section "InputDevice" Identifier "Keyboard0" Driver "kbd" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" EndSection Default er vel Model på 101, og layout på eng. hvor skal jeg skrive inn dette da? Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvis FreeBSD fortsatt bruker XFree: XFConfig.conf eventuelt XFConfig4.conf. Hvis den bruker xorg: xorg.conf bruk find (eller slocate hvis du har lagt inn det) til å finne de, om de ikke ligger i /etc/X11/ Lenke til kommentar
drall Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Hvis FreeBSD fortsatt bruker XFree: XFConfig.conf eventuelt XFConfig4.conf. XF86Config i så fall. @Aleksander: Husk at FreeBSD har mye bra dokumentasjon. Endret 6. oktober 2004 av drall Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 D'oh. Lenge sida jeg har confa den tydeligvis Lenke til kommentar
zyp Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Bare for å teste kan du skrive i en terminal: setxkbmap no Det er X' ekvivalent til loadkeys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå