Gå til innhold

Nokia 6600 VS 7610

Anbefalte innlegg

Det er interressant å lese testene deres om 6600. Den scorer 6 og virker super. 7610 ser også bra ut. Men hvilken er den beste hvis du setter de opp mot hverandre? Brukervennlighet, batteri etc. Hvor får man lastet ned Mp3 spiller til 6600? Eventuelt andre programmer? Hvor får man kjøpt minnebrikker til 6600? Går det ann å bruke samme minnekort som man bruker i digitalkamera??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at 6600 fikk karakter 6 når den kom. Den ville neppe fått det idag.

Hvis MP3-avspilling er viktig for deg bør du ta en titt på andre telefoner - f.eks. Siemens SX1 da hverken 6600 eller 7610 har stereo. På SX1 får du forøvrig med headset i prisen :)

Lenke til kommentar

OK. Ikke så viktig at jeg trenger stereolyd. Men det hadde vært moro å kunne spilt MP3 av. Har lest at 6600 bruker et annet filsystem og an man må konvertere MP3 over til dette?? Nokia pc suite.. Er det noe som følger med telefonen eller må man laste/kjøpe dette i ettertid?? Hvilken nytte har det i så fall?

Lenke til kommentar

Nokia PC suite er det programmet du bruker for å overføre filer mellom pc'en og telefonen din. Ta backup, synkronisere med outlook osv osv. Det følger med når du kjøper telefonen.

Personlig foretrekker jeg 6600 på grunn av det litt mer "buiness aktige" designet og ir-porten som jeg fortsatt har bruk for. Tar ikke så mange bilder med telefonen at jeg ville forsvart å bruke over 1000 kroner for å bytte opp til 7610 i hvertfall.

Lenke til kommentar

Ok..

Jeg har nemelig fått tak i en 2 mnd brukt 6600.(2000 kr) Har jo lest at det er utrolig mye rart man kan gjøre med den. Alle andre telefoner jeg har brukt har jeg stort sett brukt bare til kontakter og noen bilder. Synes det er en spennende og morsom verden å gi seg inn på. Har sans for 6600 og vil gjerne benytte den fullt ut. Var innom hjemmesiden til Nokia og fant endel software til den.( har lest litt på andre tråder om hvor å finne software) Men er det ikke sider hvor man kan få tak i dette uten å måtte betale for det? Demoer eller lignende??

Lenke til kommentar

Siden det ofte er firmaer/enkeltpersoner som utvikler 3 parts. programvare til symbian telefoner og er frittstående fra symbian selv; og de forskjellige produsentene, så vil de også forståelig nok ha lønn for strevet. Dette tar de i form av at du må betale en mindre sum for produktet. Det finnes ofte demo versjoner slik at du først kan prøve ut programet i en begrenset tidsperiode.

Her er en god software side til Symbian telefoner; Handango.com

-

Gå inn på *'sensur'* - Side med Symbian ** ting! 

Bare ved å se på innlegget kan jeg klart se at du er klar over hva du gjør, nemmelig å legge ut en side med cracks, noe som strider imot retningslinjene for forumet som du bør ha lest igjennom og iallefall delvis kunne. Du gir itillegg spesifikk informasjon om hvor man kan laste ned dette.

=Punkt 8 fra retningslinjeneDet er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og medfører utestengning.
Endret av Remerser
Lenke til kommentar

La han lære på den vanskelige måten, Remerser ;)

Rapporterte forresten det for litt siden.

Når det gjelder valg av de to mobilene så hadde jeg helt klart valgt 7610. Den er slankere og tasting av sms blir mye lettere syns jeg. Eneste ulempen er at den ikke har IR, men så lenge det følger med kabel så er alt bare bra.

Endret av Eulogy
Lenke til kommentar

OK..

Det er foresten bra at man blir holdt litt i tøylene her!!

Det blir spennende å hive seg på denne nye " mobilverdenen". (sett i mine øyne)

Trodde det var framtidrettet mye av det jeg har lest om alle ting man kan laste ned. gps, ordbok, kart over London etc...

Gleder meg som en unge til å sette igang!!

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest litt rundt, og tidligere i dag hørt meg rundt!

En butikkselger påstod at Nokia 6600 IKKE kunne bruke MMC minnebrikke. At dette var bare for 6230. Stemmer det?? Min telefonkunnskap er noe begrenset men tørsten er stor! Kan jeg bruke minnekortet fra mitt digitale kamera for eks.?

Å stemmer det at 6600 tar inntil 256 mb og ikke mer??

Lenke til kommentar

Han butikkselgeren har rett og slett ikke peil på hva han snakker om. 6600 støtter MMC kort, men ikke andre minnekort. Den tar bare MMC og RS-MMC som er et mini format av MMC.

Hvis ditt digital kamera bruker MMC så kan du bruke det kortet, hvis ikke så kan du bare glemme det. Og 6600 støtter MMC kort som er større enn 256MB. Jeg vil tro at 256MB vil holde til det meste.

Lenke til kommentar
1.En butikkselger påstod at Nokia 6600 IKKE kunne bruke MMC minnebrikke.

2.Å stemmer det at 6600 tar inntil 256 mb og ikke mer??

1. Den butikkselgeren burde få sparken, aner ikke hva han snakker om og bare forvirrer kjøpere :-/ Ta gjerne et tur til den butikken og snakk med sjefen; det ville jeg ha gjort :) Åpner du dekslet bak på Nokia 6600, tar vekk batteriet så ser du MMC og SIM-kort plassen... Bildebevis:

pic4.jpg

PS; Bare så det er nevnt, den tar også RS-MMC siden RS-MMC er mindre enn MMC, og ved hjelp av et adapter kan du også bruke dette kortet i Nokia 6600, men "vanlig" MMC er å foretrekke da den ofte også er billigere.

2. Den tar mer. Jeg har selv en Nokia 6600 som jeg kjører et TwinMOS 256 mb. MMC kort i min Nokia 6600. Men jeg har hørt/sett at den tar mer, men da blir den noe tregt. Dessuten holder egentlig 256 mb. hvis du proiterer litt, og har litt orden. Jeg vil heller anbefale å ha to stk. 256 mb mmc kort enn 512 mb. i bunn og grunn.

-

Når det gjelder hvilken du skal velge så er egentlig valget enkelt:

- Vil du ha et noe bedre kamera og POP-port..? Kjøp 7610.

- Ellers kjøper du 6600, den er stort sett den samme telefonen, men har itillegg også IR-port. Den er også, som noen nevner her, en god del billigere. Ja, den er noe større, men den har ifølge meg bedre tastatur. Dette, itillegg til prisen gjør egentlig 6600 til mitt valg.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Kjempebra!!! :thumbup:

POP port?? Er det den porten som er under? Sånn som 6310i har? Den gir vel flere muligheter med hensyn til tilbehør.?

Der er vel mulighet for e-post.. POP 3 og slikt?

Her på prisguiden var det helt fantastiske priser på minnekort!! 256 til ca 250 kr.

Mens i butikken jeg spurte om dette kostet samme brikken 598.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...