Gå til innhold

Klokke mitt 6800LE mer...


Erlendz

Anbefalte innlegg

Sitter og klokker mitt 6800LE kort fra Gainward. Får for øyeblikket 9700poeng i 3dmark 03. Tenkte jeg skulle komme over 10 000.

 

Men jeg får ikke klokket mer. Årsaken er ikke fordi kortet ikke takler mer men fordi jeg ikke får lov. Hverken riva tuner eller Nvidia driverne gir meg lov til å klokke mer.

 

Noen måte jeg kan stille tallene høyere på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er jo det. Ble veldig imponert selv.

 

Har jo tross alt kun:

xp2500+

512mb ram

 

Fikk 6300 før jeg aktiverte pipelines og klokket.

Klokk cpuen til en xp3000 da får du 10000 poeng :thumbup:

Hva er egentlig vitsen med å overklokke for å klare seg bra i 3DMark? De 300 ekstra poengene gir en umerkelig ytelsesforbedring..

 

For meg ville det vært bedre å klokke opp til maks, for å se hvor mye jeg er kapabel til, så klokke ned litt for ikke å slite ut kortet.

Lenke til kommentar
Hva er egentlig vitsen med å overklokke for å klare seg bra i 3DMark? De 300 ekstra poengene gir en umerkelig ytelsesforbedring..

 

For meg ville det vært bedre å klokke opp til maks, for å se hvor mye jeg er kapabel til, så klokke ned litt for ikke å slite ut kortet.

100% enig! :thumbup:

 

Skjønner ikke hvorfor folk henger seg opp i 3D Mark poengene? Det er greit å ta testen bare for moroskyld, men man må jo ikke bli hjernevaska! :nei:

 

Min personlige mening..

Lenke til kommentar

Guru of 3D

 

Se om du finner noe på denne siden.

 

 

Viss du ikke finner noe, kan det hende at du kan stille mer i RivaTuner eller coolbits dersom du klokker via bios til det du klarer fra før. Du kan jo laste ned en bioseditor og forandre frekvensene....

 

bruk nvflash 4.42 til å flashe skjermkortet. (må boote i dos)

Lenke til kommentar

Hmm.. Når jeg opnet de 4 siste pipes på mitt 6800NU får jeg ikke klokket i det hele tatt... Jeg må da: sette ned til 12 pipes, restarte, klokke til den hastigheten jeg er ute etter, sette til 16 pipes, restarte, teste om jeg får artifacts... Visst jeg får, så må jeg sette ned til 12 pipes, restarte, klokke ned... osv, osv... :thumbdown: Veldig travelt synest jeg.... :(

Lenke til kommentar
Selv om det tar lengre tid(omtrent dobbelt så lang), så gir jo 16 pipes en utrolig ytelsesforbedring da :yes: don't it?

Jo, veldig kjekt med 16 pipelines, selv om det tar tid å klokke.. Er det andre som har samme problem som meg?

 

Hmm.. Når jeg opnet de 4 siste pipes på mitt 6800NU får jeg ikke klokket i det hele tatt... Jeg må da: sette ned til 12 pipes, restarte, klokke til den hastigheten jeg er ute etter, sette til 16 pipes, restarte, teste om jeg får artifacts... Visst jeg får, så må jeg sette ned til 12 pipes, restarte, klokke ned... osv, osv...  Veldig travelt synest jeg.... 
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...