iCrap Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Hei! Fikk "nytt" utstyr her om dagen, eneste jeg hadde liggende var hovetkortet. I845PE basert.. i hovetkortet står det en 2.4ghz P4 prescott prosessor, 533mhz fsb, og i tilegg 768 megabyte ram. ellers er det også et ATI-skjermkort, som jeg har testet på en annen maskin og vist seg fungerende. Problemet er at når jeg skal slå på maskina er skjermen helt svart. Den har videosignal inn, men alt er svart.. kan problemet bero på RAM, HK eller prosessor? =/ Endret 6. oktober 2004 av iCrap Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Du må nok fortelle oss hvilket HK det er...så er det litt lettere å gi ett svar.. Jeg ville *tro* at dette HK ikke har støtte for Prescott.. i alle fall ikke uten en Bios-oppgradering... Endret 6. oktober 2004 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Problemet er at jeg ikke er helt sikker.. et et MSI-kort i allefall. 845PE MAX2 er det vel.. er kameraten sin pc som jeg har fått noen små kroner for å sette opp. =) Edit: iflg. http://www.msi.com.tw/program/products/mai...?UID=366&kind=1 fungerer det ikke. Må nok punge ut med enda en tusenlapp da.. Endret 6. oktober 2004 av iCrap Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Nei.. det må du/dere ikke.. Du får ett greit HK med støtte for Prescott for under kr.500.. enten hos Komplett eller PSData... Demovare/Lagersalg.. Trur du får ett nytt for like over kr.500 også...dersom du/dere er avhengig av braketter, manualer, IDE-kabler etc.. (som du normalt kun trenger for nye bygg). Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg så på demovarene. Diskuterer med "eieren" nå.. og ang. braketter, I/O kabler osv: har så mye sånt fra før at mer blir bare søppel. Lenke til kommentar
iCrap Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 http://komplett.no/k/ki.asp?sku=124884&cks=PRL noen som kan anbefale / fraråde dette kortet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Kjøpte du/dere det? Jeg tror det er/var ett bra kort.. har dog ikke erfaring med VIA-chipset på socket-478.. Søkte du etter noen reviews på Google? Sikreste er vel Intel-chipset (i865/i875), men jeg har også hatt god erfaring med SIS. Skriver dette nå på en PC med P4S800 (SIS648FX).. demovare Komplett.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå