KjellV Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Har en kamerat som skal kjøpe seg ny kjøler og vil ha en PAPST-vifte på som flytter 45m3 i timen. Hva er da best av Swiftech MCX462B og Alpha PAL8045? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Ytelsen på de kjøleribbene er tilnærmet identisk. Etter den siste revisjonen av swiftech viften (462B), så skal vist denne være den som drar det lengste strået. Men de er så like at det er vanskelig å skille. Jeg vil derfor kalle dem for jevnbyrdige med tanke på kjøleevnen. Prismessig derimot er Alpha bedre enn Swiftech. Alphaviften er også helt blankpolert på undersiden, noe som vitner om bra arbeid. Jeg vil derfor kåre Alpha til å være den beste av disse to. (Dersom noen lurer, så har jeg begge) _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-05-15 09:55 ] Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 15. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2002 Er det ikke slik at Swiftech'en trenger mye luft for å være god? Lenke til kommentar
Dimm Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 tviler på at den er avhengig av en kraftig vifte for å kjøle godt, en kjøleribbe av den dimensjonen kjøler bra selv om man har en svak vifte på den, fettern min har den med en 32db PAPST vifte som går på 5V på en t-bird 1400@1500@1,85V... husker ikke tempen, men den var ikke så ille Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Swiftech kjøler 1-2 grader bedre, men koster ca 200kr mer.. [ Denne Melding var redigert av: PanzerFaust på 2002-05-15 16:26 ] Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Har selv swiftech'n... og den er verdt hver krone! Ikke bare virker den bra, men den ser 10x råere ut enn alpha'n.... så har du vindu i pc'n, så er det en bonus i seg selv ... En annen ting er at den kan "ombygges" til P4 kjøler, bare med å kjøpe et lite kit, det kan ikke alpha'n! ergo, slipper å kjøpe ny kjøler :smile: PS: jeg bruker den sammen med Papst 37dB og rehostat... knall kombo Lenke til kommentar
chma Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 har den swiftech ribba som er identisk med den til amd, har en papst 19 db vifte på den, trenger ikke mer jeg, har p4 northwood 2,0 GHz Kan anbefales på det "kaldeste"....:smile: mvh Christian Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Quote: Den 2002-05-15 10:21, Nostradamus skrev:Er det ikke slik at Swiftech'en trenger mye luft for å være god? Både Swiftech'en og Alphaen bør ha kraftige vifter for å yte best dvs du merker klarer at du setter på en kraftig vifte på disse ribbene enn du gjør på kjølere hvor pinnene ikke står så utrolig tett. Quote: Swiftech kjøler 1-2 grader bedre, men koster ca 200kr mer. bra svar. De er begge gode ribber så får hver enkelt finne ut om 1-2 grader er verd 200kr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå