mad_man@work Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Trenger en ny harddisk til min PC. Noen som har gode anbefalinger eller tips om disker man bør styre unna? Skal ha en helt vanlig 3.5" IDE disk tror jeg, ikke planer om å innvestere så veldig mye mer en 1000 lappen denne gangen...Lurer og å f.eks kjøpe 2 x 80GB disker for å ha litt orden :-) Lenke til kommentar
belsebub Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hva med å kjøpe 1x 200 gb og ha to partisjoner. Mindre støm, mindre varme, mindre opptatte kontakter, mer plass Lenke til kommentar
Hjelmn Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Kjøp deg en Western Digital 200gb s-ata til ca.1000 kroner fra www.komplett.no Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 WD-diskene er bra,de anbefales.200GB høres mye ut,men du får aldri nok plass,så det lønner seg i lengden å kjøpe store disker.Har 2 stk Western Digital 200GB,og er kjempefornøyd. Lenke til kommentar
arna Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 WD-diskene er bra,de anbefales.200GB høres mye ut,men du får aldri nok plass,så det lønner seg i lengden å kjøpe store disker.Har 2 stk Western Digital 200GB,og er kjempefornøyd. hæh? du synes 200 GB høres mye ut men du har 2 av dem selv ? hehehehe Lenke til kommentar
oycob Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 arna, tror han mener at 200GB antakeligvis høres mye ut for trådstarter, men at han selv (SirMaximus) har erfart at man aldri kan få nok plass.... men men, til trådstarter så sier jeg bare en ting: kjøp wd 200gb, ikke begynn å rote med 2x80gb osv Lenke til kommentar
riktig Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 arna, tror han mener at 200GB antakeligvis høres mye ut for trådstarter, men at han selv (SirMaximus) har erfart at man aldri kan få nok plass.... Hehe,det er helt korrekt.Kanskje litt utydelig skrevet det der. Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Grunnen til at jeg vurderer 2 x 80 er for å eventuelt kunne flytte litt på diskeplassen over til andre maskiner...Nevnte jo selvfølgelig ikke dette i første posten. Helt rett i at man aldri får nok plass :-) Noen som har erfaring med SCSI? Fått noen tips om at dette kan lønne seg i lengden... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Hva med en ekstern løsning? Anbefaler faktisk en Firewire/usb2.0 Combo , har fungert utrolig bra til meg, da kan du flytte så mye du vil og maskina blir ikke varmere pga ekstra harddisker. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Har bare et råd til deg. Hold deg unna Western, de bråker verre enn verst Denne er superb, har nettopp bestillt den samme selv Uansett hvilke merke du går for, så råder jeg deg til å kjøpe 200 GB. Du får mye for pengene, og ja, jeg vet 200 GB høres mye ut, men de blir oppbrukt på 123. Lykke til med valget Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 9. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2004 Takker for tips...tror jeg går for Seagate'n siden jeg har svært god erfaring med dette merket... Ekstern disk er jo en mulighet, men det får komme i byggetrinn 2! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå