Mushaboom Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Ikke bare hadde han fått leve gratis med utdanning, verst av alt er at han ville fått dagpenger! Det er noe av det som bør endres i norsk fengslesvesen, dagpenger til en fange, hva for noe tull er det?? For en gangs skyld er jeg enig med deg. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Uansett, i dette tilfelle burde vedkommede blitt avlivet. Skjønner meg ikke hvis han får leve...hvilken nytte kan han gjøre ?(ok da, samfunnstjeneste, men han koster fortsatt samfunnet flere hundre tusen i året på mat og klær..) Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Et liv er verdt mer en penger. Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Gi Han AIDS , da tar det litt tid før han dør. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Eller gjør fengsels straffen mindre og slipp han ut med engang.....folket vil ta seg av han. Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Eller sett han på selle med de værste voltekts forbryterne som er homofile/hetrofile alt avhenig av hva hvilket kjønn den pedofile er. + Ekstra rasjoner til de som er extremt voldlige samtidig. (et krav er at de som gjør dette er inne for livstid de også) Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Et liv er verdt mer en penger. Si det til den pedofile voldtektsmannen som har ødelagt flere hundre menneskers liv. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 FiskePinna: har du blitt bannet å laget en ny bruker eller har du skiftet navn? Desverre finnes det noen her som bare ikke gidder å lese retningslinjene. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Et liv er verdt mer en penger. Si det til den pedofile voldtektsmannen som har ødelagt flere hundre menneskers liv. Poenget er at det hjelper ikke å ødelegge ennda et liv... Det livet kan heller bli hjulpet til i samfunnet. Eg har grunnholdning at drap(dvs. ta liv) er feil uansett. Så vi blir nok ikke enige her uansett Lenke til kommentar
geirthr Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Finnes en artig liten straff for slike som han der: "Hanged by the neck until dead," som britene ville sagt det. Han skulle blitt "hanged by the dick, untill dead" Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Flere diskusjoner som har med andre saker og/eller personer å gjøre fører herved til gratis ferie for en stund. Velg selv.... Ja jeg har slettet noen poster her.. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2004 Et liv er verdt mer en penger. Si det til den pedofile voldtektsmannen som har ødelagt flere hundre menneskers liv. Poenget er at det hjelper ikke å ødelegge ennda et liv... Det livet kan heller bli hjulpet til i samfunnet. Eg har grunnholdning at drap(dvs. ta liv) er feil uansett. Så vi blir nok ikke enige her uansett ÅÅ, søte humanisten våres!11 la oss hjelpe han ut i samfunnet igjen ja det var en god ide!!! PEDOFILI KAN IKKE HELBREDES!!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Poenget er at det hjelper ikke å ødelegge ennda et liv... Det spørs jo hva man ønsker å oppnå. Målet med straff er ikke å rehabilitere onde mennesker; målet er å oppnå rettferdighet. At mennesker som ødelegger andres liv mister sitt eget, anser jeg som helt rettferdig. Det livet kan heller bli hjulpet til i samfunnet. Jeg er ikke interessert i å ha pedofile voldtektsmenn gående rundt i samfunnet. Lenke til kommentar
alexf Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Det livet kan heller bli hjulpet til i samfunnet. Jeg foreslo tildligere i tråden å sette mannen fri. På denne måten kan man sørge for at rettferdigheten går sin gang, i form av at noen sannsynligvis avliver han innen kort tid. Vel, jeg er ikke for dødsstraff, så alternativet blir å låse han i et bur. Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kjemisk kastrering er vel det billigste og mest effektive. Det er kanskje rettferdig å ødelegge mannens liv, men desverre er det ineffektivt mot det jeg mener er viktigst i kriminalpolitikken: ha færre kriminelle i samfunnet. Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kjemisk kastrering er vel det billigste og mest effektive. Jeg har problemer med å se hvordan det kan være billigere enn en fysisk kastrering. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Han kan være glad for at han ikke bor i Texas... Det hadde luktet svidd av han på null komma svisj. han hadde fått vip kort og pasert hele el-stol "køen" og blitt strappa fast en par dager etter at anken ble avist , eller et par minutter Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kjemisk kastrering er vel det billigste og mest effektive. Jeg har problemer med å se hvordan det kan være billigere enn en fysisk kastrering. trenger ikke å bruke bedøvelse heller da. Ingen som bryr seg om han får vondt eller ei. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kjemisk kastrering er vel det billigste og mest effektive. Jeg har problemer med å se hvordan det kan være billigere enn en fysisk kastrering. når de mener fysisk så mener de sikkert operasjon, ikke bare røske ballene av Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Det er kanskje rettferdig å ødelegge mannens liv, men desverre er det ineffektivt mot det jeg mener er viktigst i kriminalpolitikken: ha færre kriminelle i samfunnet. Jeg har problemer med å se hvordan det kan bli flere kriminelle i samfunnet om man avliver massemordere, voldtektsmenn og liknende avskum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå