Gå til innhold

Hvilket skjermkort gjenspeiler dette systemet?

mack_

Anbefalte innlegg

Morn. Skal kjøpe nytt skjermkort, men vet ikke hvilket. Jeg har noen klare favoritter, men jeg vil høre hva dere sier til dette først: Jeg har en barebone med cpu temp på +-55 grader, og systemp på <50. Det er en AOpen XC Cube EZ18 med en 2800+, 512MB 2700 RAM og pdd et GF4 MX440 som jeg låner. Jeg bruker PC'en til alt mulig fra bilderedigering til spill. Spillene jeg spiller er UT og WC3+noen strategispill til.

Den tåler altså ikke særlig mye mer varme, ikke dualslot (vifta på skjermkortet vil ligge HELT inntil veggen på kabinettet med enkeltslot-kjøler...),ikke ltfor mye støy og etter alt dette; best ytelse i forhold til pris. Hva bør jeg velge?

Magnus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bygd en Cube selv og holdt meg konsekvent unna GeForce 6800 pga størrelsen og strømforbruket. Kjøpte et powercolor X800 pro vivo kort til den og det funker helt konge. Ville heller gått for ATI. Mest kort for pengene er vel et 9800pro kort. Kommer helt ann på hvor mye penger du har.

Lenke til kommentar

I og med at du har en Barebone + at du spiller strategispill som krever litt grafikk så har jeg vurdert enten en kraftig passiv kjøleløsning (noen 9600kort) eller om du har 1 ekstra pci spor du kan avse, et ati x800pro som for eksempel HIS ICEQ2 løsning (da slipper du å montere kjøleren selv og miste garantien).

Lenke til kommentar

Kan dessverre ikke koste på meg et x800-kort, og jeg synes da heller ikke det gjenspeiler systemet, for et slikt kort koster jo opp mot hva jeg betalte for hele resten av PC'en! Det er dermed uaktuelt. AGP-porten er ytterst på HK'et og selv den passive kjøleren på mitt nåværende kort tar inni "veggen" på kabinettet, så dermed er også mange GF FX kort utelukket. kunne selvsagt ha moddet litt rundt der, men har lagt det fra meg da jeg ikke tror det blir særlig pent. Kan selvsagt bore på hull, og evt sette på en vifte på utsiden.

Hvordan er varmeutviklingen på ulike kort? Tenker på et kort et sted rundt 5900, 6800LE, 9600XT eller 9800Pro. Tar noen av de to nVidia-kortene opp to kortplasser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...