Kvakksalveren Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Etter oppkjøringa er ferdig vil sensor spørje deg om du var førnøgd med turen. Då er det viktig å erkjenna alle feil og tabbar ein har gjort, og forklara årsaken. Kanskje vil sensor skjøna at du ikkje er heilt idiot, men har litt begrep på bilkjøring. Ein kompis av meg strauk på motorsykkeloppkjøringa pga dette. Lenke til kommentar
Gimlin Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 (endret) Må si dette; første gang jeg kjørte opp strøyk jeg pga. jeg kjørte for sakte (50 i 80 på landeveien en strekning) pluss at jeg kjørte for fort i inn i kryss (byen). den andre gangen jeg kjørte opp sto jeg selv om jeg hadde kjørt i 80 i 50 sonen, ellers var det akkurat de samme feilene som jeg hadde fått første gangen. Men den andre sensoren jeg hadde var mer komfortabel og snakke med. Han tok seg tid til og prate med meg etter oppkjøringa og mente at det jeg hadde gjort feil ville rette seg bedre med erfaring enn med flere kjøretimer. så jeg må si meg enig med Kvakksalveren at det er viktig og snakke med sensoren etter endt tur. Ps. Nå som vinteren nærmer seg og du mest sansynlig får lappen før dette husk å bruk god tid på glatt føre, kjør heller sakte og slipp folk forbi, ikke la de presse deg(de kan kanskje holde en høyere fart enn deg siden de har mer erfaring og kontroll på bilen. det er veldig kjedlig og få sin første sleng på bilen ved en fart på 60+). Ellers lykke til Endret 9. oktober 2004 av Gimlin Lenke til kommentar
skinner Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Strykårsaken er kanskje ikke så tvilsom etter å ha lest innleggene på posten din. Du skal holde flyt i trafikken og holde fartsgrensene med mindre det er årsaker som gjør at du burde holdere lavere fart - glatt føre, lav sol, etc, som andre allerede har nevnt. Jeg droppet langt under fartsgrensa på min oppkjøring et par ganger men forklarte sensor hvorfor jeg gjorde det og hun så jo også trafikkbildet så det var ikke noe pes av det. Men fikk feil for å kjøre over jernbaneovergang i andre gear (selv om det var en nedlagt jernbane så ble det feil...) Gimlin har et godt poeng med å bruke tid på vinterføre. Jeg har kjørt en vintersesong (bare hatt lappen i snart ett år) og var så heldig, eller uheldig, å ha 4 km skogsvei og 15 km på smal fylkesvei med dårlig brøyting for å komme til jobb -det var en erfaring som var gull verd å ta med seg. Men hver vinter er en ny vinter som det heter Ellers som alt annet, bruk tiden på veien fornuftig, slipp trafikken forbi hvis du ikke føler deg trygg til å holde fartsgrensa på steder du ikke kjenner veien; busslommer og rasteplasser er lov å stoppe på for å slippe biler forbi. Det er ikke morsomt å ha en kø med 15 biler bak seg som presser, en kjedelig stress følelse. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Gode poeng om vinterkjøring, må si jeg er skeptisk til min første sesong på snø- og isføre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå