mac1334 Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Kunne nok ha spart 1k i mnd, hvis jeg sykla isteden for å kjøre bil Kunne sikkert også spart endel på å ha med niste, men er så god mat i kantina her, at det gidder jeg ikke.. Lenke til kommentar
rlz Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Jeg har ikke så mye penger å rutte med, men hadde jeg stoppa kjøpinga av lunjsmat og godteri hadde jeg nok hatt litt mer til å bruke på hw. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Bruker ikke så mye penger til daglig. Så vis jeg ikke bruker noe penger i det hele tatt en mnd, så sitter jeg igjen med ca 3000kr Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 I noen ekstreme måneder fant jeg ut at jeg kunne spart 5000 kr. De nærmeste rundt meg påstår jeg lider av shoppemani. Jeg kjøper aldri mat, fordi jeg synes det er teit å bruke penger på noe du bare kan bruke en gang. Hvor får du 5000kr fra...? du må jobbe mye vesiden av skolen. Jeg jobber 10t i uka og tjener ca 3500kr Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Meg og en kompis regnet ut hvor mye vi kunne spart på å ha med mat hjemme istedet for å gå på bakeriet i friminuttet, vi kom frem til over 50.000 i løpet av de to siste årene på ungdoms skolen Og jeg kan ikke si at det er så veldig mye billigere nå for tiden Lenke til kommentar
Instict Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Kunne vel spart rundt 2.000 i sløsing. Slik som alkohol, bil, hw rekner jeg ikke som sløsing. Bruker vel rundt 6-7.000kr pr mnd. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Legger igjen for mye penger i kantina på skolen.. Kunne sikkert ha spart minst 150kroner der hver uke.. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 I noen ekstreme måneder fant jeg ut at jeg kunne spart 5000 kr. De nærmeste rundt meg påstår jeg lider av shoppemani. Jeg kjøper aldri mat, fordi jeg synes det er teit å bruke penger på noe du bare kan bruke en gang. Hvor får du 5000kr fra...? du må jobbe mye vesiden av skolen. Jeg jobber 10t i uka og tjener ca 3500kr Jeg får 3900 i lønning og 800 i stipend. + litt av ho mor. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Jeg kunne nok spart en tusenlapp i måneden om jeg var så fornuftig at jeg tok bussen til skolen, men jeg vet jeg blir et bedre menneske av å kunne ligge 20 min ekstra om morningen og av å kunne dra rett hjem når man slutter på skolen i stedet for å vente lenge på en buss som bruker en evighet på å frakte meg hjem. Det er også digg å ikke være avhengig av buss de dagene man starter senere på dagen.. Saa istedet for aa ta bussen til skolen betaler du 1000 kr i maaneden mer enn hva bussen koster for aa ligge 20 min ekstra i sengen? Hvem betaler du disse pengene gitt til da? Er du klar over hvor usannsynlig digg det er å kunne sove litt lenger om morningen for et ultra b-menneske som meg? Bare det er verdt de 1000 ekstra i måneden.. Men det er visse bonuser også, som f. eks å komme hjem opptil halvannen time tidligere de dagene jeg slutter tidlig på skolen. Og i tilegg til det har ikke bussen anlegg, så de pengene får jeg såpass mye igjen for at det helt klart er verdt det! Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Er du klar over hvor usannsynlig digg det er å kunne sove litt lenger om morningen for et ultra b-menneske som meg? Bare det er verdt de 1000 ekstra i måneden. Story of my life. Hadde gjort det samme. Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Kantina på skolen tat mest av pengene mine. Stpendet er på 3500,- som ca.. Nå vet jeg ikke helt da, siden jeg har enda ikke fått første stipend. Hverdag bruker jeg sikkert 50 kroner hverdag på kantina. (2 cola + baguett) Tobakk til 165 kroner hver uke. 20 skoledager uka 50 * 20 = 1000 165 * 4 = 660 SUM 1660,- Det er f**n meg mye penger på en måned for en student. Så har jeg hybel regning 1100,- måned Så har jeg internett regning 1200,- hver 3. måned Nettop bestilt hw til 6500,- Lenke til kommentar
Trygve Skrevet 8. oktober 2004 Del Skrevet 8. oktober 2004 Eg bruker somregel bare penger på mat og drikke på skulen Lenke til kommentar
rlz Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Uff, mye penger som kunne blitt spart. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Jeg kunne vel ha spart omtrent 5k i måneden i snitt - enkelte ganger skremmende mye mer - om jeg hadde sluttet å bruke penger på de mest ufornuftige tingene. Når jeg i tillegg ikke røyker/drikker eller har noen andre typisk usunne, overbeskattede og svindyre vaner, gjør det ikke saken bedre. På den ene siden er det en ganske skremmende tankegang - men hva i alle dager skulle jeg gjort om jeg ikke brukte pengene? Spist kjedelig mat hver dag, begynt å lage mat selv, gå forskjellige steder, handle fornuftig? Hørtes uaktuelt slitsomt og kjedelig ut, alt sammen. Jeg prioriterer heller å ha råd til å være litt rundhåndet hele tiden fremfor å ha muligheten til å kjøpe en dyr ting i ny og ne. Lenke til kommentar
Evil Eye Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 45*20 lucky = 45*60=2700 mnd. (45 er litt lite kansje, dessverre) men ikke noe på annet piss, utenom "må ha data utstyr" Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Tja, hadde eg slutta med å kjøpe godteri og anna "tull" kunne eg vel ha spart 1000 kroner månaden. Sjølv brukar er ganske lite på HW no for tida. Har ikkje noko stipend, ingen jobb, og får lite frå foreldra mine, så eg lev vel mest på pengane frå sommarjobbane no. Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 9. oktober 2004 Del Skrevet 9. oktober 2004 Etter å ha lest denne tråden, har jeg begynt å tenke litt mer over hva jeg kjøper. I går kjøpte jeg f.eks ikke noen sko som jeg til vanlig hadde kjøpt. Vips, 600 kr spart. Denne tråden er bra for økonomien min. Lenke til kommentar
Siomir Skrevet 11. oktober 2004 Del Skrevet 11. oktober 2004 Etter å ha lest denne tråden, har jeg begynt å tenke litt mer over hva jeg kjøper. I går kjøpte jeg f.eks ikke noen sko som jeg til vanlig hadde kjøpt. Vips, 600 kr spart. Denne tråden er bra for økonomien min. Det bra Det er alltid bedre å bare beholde de 1000 skoene man har, er ikke like praktfult å ha 1001 eller hva? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå