Gå til innhold

Hvor mye kunne du ha spart i måneden


mad_man@work

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I noen ekstreme måneder fant jeg ut at jeg kunne spart 5000 kr. De nærmeste rundt meg påstår jeg lider av shoppemani. Jeg kjøper aldri mat, fordi jeg synes det er teit å bruke penger på noe du bare kan bruke en gang.

Hvor får du 5000kr fra...? du må jobbe mye vesiden av skolen.

Jeg jobber 10t i uka og tjener ca 3500kr

Jeg får 3900 i lønning og 800 i stipend. + litt av ho mor.

Lenke til kommentar
Jeg kunne nok spart en tusenlapp i måneden om jeg var så fornuftig at jeg tok bussen til skolen, men jeg vet jeg blir et bedre menneske av å kunne ligge 20 min ekstra om morningen og av å kunne dra rett hjem når man slutter på skolen i stedet for å vente lenge på en buss som bruker en evighet på å frakte meg hjem. Det er også digg å ikke være avhengig av buss de dagene man starter senere på dagen..

Saa istedet for aa ta bussen til skolen betaler du 1000 kr i maaneden mer enn hva bussen koster for aa ligge 20 min ekstra i sengen? Hvem betaler du disse pengene gitt til da? :dontgetit:

Er du klar over hvor usannsynlig digg det er å kunne sove litt lenger om morningen for et ultra b-menneske som meg? Bare det er verdt de 1000 ekstra i måneden.. Men det er visse bonuser også, som f. eks å komme hjem opptil halvannen time tidligere de dagene jeg slutter tidlig på skolen. Og i tilegg til det har ikke bussen anlegg, så de pengene får jeg såpass mye igjen for at det helt klart er verdt det!

Lenke til kommentar

Kantina på skolen tat mest av pengene mine. Stpendet er på 3500,- som ca..

Nå vet jeg ikke helt da, siden jeg har enda ikke fått første stipend.

 

Hverdag bruker jeg sikkert 50 kroner hverdag på kantina. (2 cola + baguett)

Tobakk til 165 kroner hver uke.

20 skoledager uka

50 * 20 = 1000

165 * 4 = 660

SUM 1660,-

 

Det er f**n meg mye penger på en måned for en student.

Så har jeg hybel regning 1100,- måned

Så har jeg internett regning 1200,- hver 3. måned

Nettop bestilt hw til 6500,-

Lenke til kommentar

Jeg kunne vel ha spart omtrent 5k i måneden i snitt - enkelte ganger skremmende mye mer - om jeg hadde sluttet å bruke penger på de mest ufornuftige tingene. Når jeg i tillegg ikke røyker/drikker eller har noen andre typisk usunne, overbeskattede og svindyre vaner, gjør det ikke saken bedre. På den ene siden er det en ganske skremmende tankegang - men hva i alle dager skulle jeg gjort om jeg ikke brukte pengene? Spist kjedelig mat hver dag, begynt å lage mat selv, gå forskjellige steder, handle fornuftig? Hørtes uaktuelt slitsomt og kjedelig ut, alt sammen. Jeg prioriterer heller å ha råd til å være litt rundhåndet hele tiden fremfor å ha muligheten til å kjøpe en dyr ting i ny og ne.

Lenke til kommentar
Etter å ha lest denne tråden, har jeg begynt å tenke litt mer over hva jeg kjøper. I går kjøpte jeg f.eks ikke noen sko som jeg til vanlig hadde kjøpt. Vips, 600 kr spart. Denne tråden er bra for økonomien min. 

 

Det bra :thumbup:

Det er alltid bedre å bare beholde de 1000 skoene man har, er ikke like praktfult å ha 1001 eller hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...