Gå til innhold

Hvilken prosessor til hvilket bruk?

Anbefalte innlegg

Hei jeg har et spm som sikkert stilles ofte. Men jeg spør likevel, fordi det er lenge siden jeg har fulgt med på hva som er av alternativer på hovedkort og prosessorer. (SLuttet å følge med like etter at AMD XP kom ut).

Det jeg lurer på er følgende, til hvilket bruk passer en AMD Athlon 64 og til hvilket bruk bør jeg istedet ha kjøpt en P4 S478?

Og er Sempron prosessoren i dag god nok for spill (ja uten å ha de aller strøste kravene til ytelse bare spillene ikke hakker).

Nå har P4 mer cache og dobbel-ddr mulighet(?) er det en stor eller marginal fordel i forhold til Athlon 64?

Mitt behov er stort sett alt annet enn spill. Men jeg kommer vel til å bruke dette til konvertering mellom forskjellige video og lydformater, og lydredigering og bilderedigering og KANSKJE videored. hvis det følger med firewire på hovedkortet (ellers gidder jeg ikke kjøpe eget firewirekort med det første)...

Behøver ikke å vite hvilken produsent som er best. Kun hvilken prosessor som er best til hva. SÅ en test av dette på dinside.no men den finner jeg ikke nå, og søkemotoren deres er ræva...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...