Stonescream Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 En er hvor raskt maskinen jobber. Noe annet er hvor rask du selv er i stand til å utnytte maskinen. raksere navigering sparer du mange sekund inntuitivt os.. Lite problemer.. stabile drivere? De to siste er vel kanskje ikke kjennetenget til pc? så det er ikke bare prosessoren det kommer ann på. Lenke til kommentar
pskard Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 christt skrev (2002-05-22 12:59): >>Takk skal du ha pgressum, jeg burde husket å "google". hehe : ) >>>Mac er mest stabilt i hvertfall! Stemmer, nye MAS OS X er bra. >>>Bare vent litt Apple kommer med G5, ti4600 og DDR, kanskje de kan hamle opp da... G4'n har jo tross alt vært lenge i markedet da, den var jo sinnsykt da den kom.<<< Personlig tror jeg ikke at G5 blir så bra heller, men kjenner ikke til CPUen spesielt mye. Min "konklusjon" er basert på at det er mye større marked og fokus på ytelse innen PC industrien. Selv SUN skal begynne med AMD CPUer. Det sier en del! Jeg tror det beste Apple kan gjøre er å begynne med Opteron CPUer og MAC kabinett og OS X :smile: Det hadde vært en veldig bra kombinasjon tror jeg. Lenke til kommentar
beh Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Det er ikke noe feil på G3/G4/G5, PPC er en annen arkitektur og de lerde vill for alltid krangle om hvilken som er best. For min del synes jeg det er et-fett hva som ligger i kassa så lenge jeg får gjort det jeg skal. Dessuten vill jeg trekke tilbake min kritikk om at nye iBooken kom med en PowerPC 750FX (G3 Sahara) prosessor. Denne nye G3 prosessoren er første PPC med 512 cache (som går på prossessor hastighet) og så har den en del andre nyttige ting. Som 13 micron, kobber, bredere buss mellom L1 og L2 cache (4 ganger den vanlige på PPC7xx CPU'er). Apple sier at den (600Mhz Sahara) er 35% kjappere enn den gamle G3 600 MHz. Lenke til kommentar
Swampen Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 http://www.apple.com/powerbook/processor.html her er en link som viser at G4 processorene er bygd opp etter 128 bits arkitektur.... amd's thoroughbread er lagt i 64 bits G5 vil rocke! Lenke til kommentar
pskard Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Quote: Swampen skrev (2002-05-22 23:21):http://www.apple.com/powerbook/processor.htmlher er en link som viser at G4 processorene er bygd opp etter 128 bits arkitektur.... amd's thoroughbread er lagt i 64 bits G5 vil rocke! Hjelper lite å ha 128 eller 256-bits Velocity Engine når alle tester viser at ytelsen ikke er like bra som en middels PC CPU, men ok... Som jeg sa tidligere så kjenner jeg ikke så mye til G5, men håper den blir veldig bra. AMD klarte tross alt å lansere en ny CPU som kjørte fra Intel så vi får håpe at Apple gjør det samme :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå