Hoit Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Spenningen på størmforsyningen min ble forandret og den gikk opp i røyk. Etter dette fikk naturligvis pcen en del problemer. Når jeg startet den så gikk maskinen på, men fikk "cable connected - no signal"på skjermen. Jeg kjøpte derfor ny strømforsyning uten at det hjalp, så jeg fant ut at det måtte være andre deler som var berørt av uhellet. Dermed ble det investert i nytt HK og til min store begeistring funket pcen..........i to dager. Nå er det samme problemet oppstått og lurer på om det kan være andre ting enn hovedkortet. PS! Pcen fikk de samme problemene med det nye hovedkortet, midt under cpu testen i 3dmark05. Alle råd tas imot med stor takknemlighet Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Koble fra alle enheter som ikke trengs for å få til en minimal boot. Start med kun HK, CPU, RAM og skjermkort. Ingenting annet koblet til, alle kabler koblet fra (f.eks IDE og floppy) Hvis du da kommer inn i bios og får tittet litt rundt, kanskje lagret noen innstillinger, prøver du neste steg, en diskett med memtest86 på. kjør litt memtest og se om minnet har tatt skade. Deretter kan du koble til harddisk, så sjekke. Og slik fortsetter du til du finner delen som fusker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå