mad_man@work Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har akkurat fått kjeft av en kunde pga av at jeg ikke kunne refundere et beløp på 0.30 øre til kunden! Forklarte til kunde at så små beløp blir rundet ned og ikke utbetalt, dette er jo helt normalt.... Anyway: Uansett så syntes jeg nordmenn bare klager mer og mer og mer...vi blir stadig frekkere mot hverandre og mer gjerrige. Man kan "gå over lik" for å spare 5 kroner...Andre som har denne oppfatningen eller er det bare meg? Er så lei av sytepaver som klager på at f.eks pilsen har gått opp fra 6.50 til 8.50...IKKE kjøp pils da for F***!!! Du dør ikke uten! Noen som har erfaringer fra tilsvarende? eller har samme følelsen? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 helt enig!!! Klaging og syting hele tiden... vi er riktig nok et av verdens rikeste land men også et av verdens dyreste Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 0,30 øre er vel så lite at det ikke blir registrert. 0,30 kroner derimot, skal vel rundes OPP til 0,50 kroner. Men det virker litt tullete å syte over en 50 øring. Men kanskje kunden har dårlig råd og må snu på hver 50 øring. . . Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har akkurat fått kjeft av en kunde pga av at jeg ikke kunne refundere et beløp på 0.30 øre til kunden! Forklarte til kunde at så små beløp blir rundet ned og ikke utbetalt, dette er jo helt normalt.... Anyway: Uansett så syntes jeg nordmenn bare klager mer og mer og mer...vi blir stadig frekkere mot hverandre og mer gjerrige. Man kan "gå over lik" for å spare 5 kroner...Andre som har denne oppfatningen eller er det bare meg? Er så lei av sytepaver som klager på at f.eks pilsen har gått opp fra 6.50 til 8.50...IKKE kjøp pils da for F***!!! Du dør ikke uten! Noen som har erfaringer fra tilsvarende? eller har samme følelsen? Jeg er enig om at det er for mye syting og klaging i vårt samfunn, den er grei. Men tror du virkelig at det er så mye bedre i andre land? Da bør du reise litt rundt i verden Tror ikke akkurat Norge er på verstingtoppen når det gjelder syting og klaging på bla. priser Her selv sett litt av hvert som kunne skremme oss sindige nordmenn, på mine reiser. Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Denne kunden har råd til litt av hvert så jeg tror ikke det er noe problem :-) Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 [quote]Men tror du virkelig at det er så mye bedre i andre land? Da bør du reise litt rundt i verden Tror ikke akkurat Norge er på verstingtoppen når det gjelder syting og klaging på bla. priser Her selv sett litt av hvert som kunne skremme oss sindige nordmenn, på mine reiser. [/quote] Klar over at uansett hvor man reiser så er det klaging...men i Norge har vi blitt så fordømt frekke og vanskelige...Man bør kunne være litt storsinnet og iblant godta at ting er som de er... Er det noe som er direkte urettferdig så skal man selvfølgelig si ifra, men det at man ikke før 0.30 øre eller 50 øre tilbake er bare smålig og nesten frekt vil jeg si. Trenden med å true med forbrukerombud/ advokater og søksmål uansett om det gjelder et forhold til en butikk eller en nabo er og nesten skremende. Så fort man ikke får viljen sin er det til å true med ditt og datt...Akkurat som 2 åringene i barnehagen...Dette gjelder både de på 16 og 60. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg tror ikke at vi er så veldig gniene. Men at vi blir stadig frekkere er jeg ikke i tvil om. Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har akkurat fått kjeft av en kunde pga av at jeg ikke kunne refundere et beløp på 0.30 øre til kunden! Forklarte til kunde at så små beløp blir rundet ned og ikke utbetalt, dette er jo helt normalt.... Anyway: Uansett så syntes jeg nordmenn bare klager mer og mer og mer...vi blir stadig frekkere mot hverandre og mer gjerrige. Man kan "gå over lik" for å spare 5 kroner...Andre som har denne oppfatningen eller er det bare meg? Er så lei av sytepaver som klager på at f.eks pilsen har gått opp fra 6.50 til 8.50...IKKE kjøp pils da for F***!!! Du dør ikke uten! Noen som har erfaringer fra tilsvarende? eller har samme følelsen? Hvem er det som syter her? XenZor Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Ikke vær frekk! Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Nei er ikke det, men det var det første som slo meg. XenZor Lenke til kommentar
ChrchBrnr Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 haha xenzor samme her.. hadde tenkt å legge inn en lignende reply som deg har du noen gang hørt utrykket kunden har alltid rett, og 30øre blir normalt rundet opp til 50øre... rett skal være rett.. så kan det diskuteres hva 50øre til eller fra betyr men som sagt så kan det vært like mye prinsipp over det som pengeproblem. Lenke til kommentar
mad_man@work Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 30 øre ja, men 0.30 øre??? Kanskje jeg skreiv litt feil oppi her, men beløpet var altså 0.30 øre... Jeg syter ikke, er bare oppgitt.... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 hva slags butikk driver du som driver med kvarte øre?? Forøverig gidder ihvertfall ikke vi lenger å sende ut fakturaer på under 300 kroner, da det er direkte ulønnsomt. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 hva slags butikk driver du som driver med kvarte øre?? Forøverig gidder ihvertfall ikke vi lenger å sende ut fakturaer på under 300 kroner, da det er direkte ulønnsomt. kanskje moms som er regnet med / ikke regnet med? rabatt og annet da Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 hva slags butikk driver du som driver med kvarte øre?? Forøverig gidder ihvertfall ikke vi lenger å sende ut fakturaer på under 300 kroner, da det er direkte ulønnsomt. kanskje moms som er regnet med / ikke regnet med? rabatt og annet da Ok, det er en mulighet jeg ikke tenkte på. Men 0,30 øre virker fortsatt litt, tja, søkt! Men som sagt, man taper gjerne på å sende ut innbetalingssgiroer/fakturaer på under 2-300 kroner.. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Men som sagt, man taper gjerne på å sende ut innbetalingssgiroer/fakturaer på under 2-300 kroner.. Hvordan kan man tape på det? Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 (endret) Jeg er ikke enig. Klart, noen kunder er en pain in the ass, men de bare sier jeg "ok" til, også ekspederer jeg noen andre. Men jeg liker som oftest alle kundene mine (menn er søte og vimsete ) Skrekkeksempel: En gang var det en som kalte meg billig hore og kastet en rørkutter på meg, og han er nektet adgang til butikken vår Grunnen var forresten fordi posen kostet en krone... Endret 6. oktober 2004 av AnAnAs Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Grunnen var forresten fordi posen kostet en krone... Fullt av sykinger i norge... Haha, "Ei krone! Robberi på høylys dag!" Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Men som sagt, man taper gjerne på å sende ut innbetalingssgiroer/fakturaer på under 2-300 kroner.. Hvordan kan man tape på det? Selve utsendelsen koster, oppfølgingen koster, og bokføring/regnskap koster. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg er ikke enig. Klart, noen kunder er en pain in the ass, men de bare sier jeg "ok" til, også ekspederer jeg noen andre. Men jeg liker som oftest alle kundene mine (menn er søte og vimsete ) Skrekkeksempel: En gang var det en som kalte meg billig hore og kastet en rørkutter på meg, og han er nektet adgang til butikken vår Grunnen var forresten fordi posen kostet en krone... *løpe inn i butikken mens AnAnAs jobber* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå