klilleng Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 I og med at jeg vurderer å skaffe meg et nytt kamera (og evt PDA), hva slags minnekort er raskest? Ser Komplett.no har f.eks. Simpletech SD-kort som er oppgitt til en hastighet på 10mb/sek på read/write. Er dette tallet korrekt?? F.eks. Twinmos sine 40x-kort har vel bare rundt 4-6mb/sek, eller? Får man tak i noe raskere/bedre, til ikke-fantasipris? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 "a 160MB-write on my SimpleTech 512MB SD card in a USB 2.0 reader. The card repeatedly achieved a real-world write speed of about 26.6X or 3.9MB/sec" Det ser ut som Simpletech oppgir fantasitall for sine kort. 10MB/Sek er antakelig teoretisk maksimum. 3-4MB/s er det man får i praksis. Skal du ha raske og billige kort så må du gå over på CF kort. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 "a 160MB-write on my SimpleTech 512MB SD card in a USB 2.0 reader. The card repeatedly achieved a real-world write speed of about 26.6X or 3.9MB/sec" Det ser ut som Simpletech oppgir fantasitall for sine kort. 10MB/Sek er antakelig teoretisk maksimum. 3-4MB/s er det man får i praksis. Skal du ha raske og billige kort så må du gå over på CF kort. Ja, mulig det. Twinmos har jo en 70x-serie på CF kort ihvertfall.. hm.. blir vel rundt 10mb/sek, i teorien ihvertfall. Lenke til kommentar
Lars-Erik Skrevet 21. oktober 2004 Del Skrevet 21. oktober 2004 Hva blir da 40x serien til TwinMos i praksis? Og de dyre (Lexar, Sandisk) gir de 10/10 i praksis eller lavere de også? Og hva trenger man (jeg er ute etter som er raskt nok til film på Collpix 3700, vanlig 1Mbit er for trege, Nikon anbefaler 10/10, men teoretisk skal det være nok med 5 Mbit (film på beste kvalitet er bar LITT over 1 Mbit/sec likevel) Lenke til kommentar
MortenS Skrevet 23. november 2004 Del Skrevet 23. november 2004 Jeg ønsker også gjerne info/linker om SD kort reviews og hastighets tester! Google var sliten idag, har du noen på lur om SimpleTech SD kort....? Fant noen reviews på amazon.com som var kun positive Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå