Gå til innhold

Hvilket minnekortmerke er raskest?

Anbefalte innlegg

I og med at jeg vurderer å skaffe meg et nytt kamera (og evt PDA), hva slags minnekort er raskest? Ser Komplett.no har f.eks. Simpletech SD-kort som er oppgitt til en hastighet på 10mb/sek på read/write. Er dette tallet korrekt??

F.eks. Twinmos sine 40x-kort har vel bare rundt 4-6mb/sek, eller?

Får man tak i noe raskere/bedre, til ikke-fantasipris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"a 160MB-write on my SimpleTech 512MB SD card in a USB 2.0 reader. The card repeatedly achieved a real-world write speed of about 26.6X or 3.9MB/sec"

Det ser ut som Simpletech oppgir fantasitall for sine kort. 10MB/Sek er antakelig teoretisk maksimum. 3-4MB/s er det man får i praksis.

Skal du ha raske og billige kort så må du gå over på CF kort.

Lenke til kommentar
"a 160MB-write on my SimpleTech 512MB SD card in a USB 2.0 reader. The card repeatedly achieved a real-world write speed of about 26.6X or 3.9MB/sec"

Det ser ut som Simpletech oppgir fantasitall for sine kort. 10MB/Sek er antakelig teoretisk maksimum. 3-4MB/s er det man får i praksis.

Skal du ha raske og billige kort så må du gå over på CF kort.

Ja, mulig det. Twinmos har jo en 70x-serie på CF kort ihvertfall.. hm.. blir vel rundt 10mb/sek, i teorien ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva blir da 40x serien til TwinMos i praksis?

Og de dyre (Lexar, Sandisk) gir de 10/10 i praksis eller lavere de også?

Og hva trenger man (jeg er ute etter som er raskt nok til film på Collpix 3700, vanlig 1Mbit er for trege, Nikon anbefaler 10/10, men teoretisk skal det være nok med 5 Mbit (film på beste kvalitet er bar LITT over 1 Mbit/sec likevel)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...