Gå til innhold

Dremel eller Black&Decker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var det ikke det jeg spurte om :roll:

Dremel eller Wizard - en av delene blir det uansett..

Forresten: Wizard'en og Dremel er nesten helt like

Pentium 3 933MHz : Abit BX133-RAID : Creative GeForce3 Ti200 : 256MB PC133 SDRAM : Western Digital 60GB : Logitech Dual Optical : 4860p i 3DM2k1

[ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-05-15 09:31 ]

Lenke til kommentar

Har selv dremel, men den kjøpte jjeg på tilbud så jeg vurderte ikke pris mot andre produsenter. Jeg anbefaler at du ser på hva som er av tillegsutstyr, og vurderer hva du trenger. Har de alt av de samme tillegsutstyret tillgjengelig og ellers samme funktionalitet ville jeg gått for den billigste, men hvis de har samme funktionallitet, men den ene mangler tillegsutstyr som du ser for deg at du kunne trenge, så må man nøye vurdere "manglene" mot prisforskjellen.

(edit)

Jeg stakk innom B&D sine sider og det ser ut til at de har veldig likt tillegsutstyr, men jeg kan gi deg noen tips om ting du bør vurdere:

* B&D er bateridrevet, feldig fordel å slippe ledning, men baterier tar jo også slutt (personlig synes jeg det er et veldig pluss med "cordless")

* B&D har bare 2 hastigheter, 13000/18000 (Dremel er trinnløs op til 33000)

* Dremel har en del tillegsutstyr som utenom skjære/slipe-ting, sånn som søyleborstativ, freshode, fliskutterhode osv. Dette er joe et pluss dersom man ser for seg at det kan være interesant å invistere i det på et senere tidspunkt.

"Det er bare de dumme som rydder - geniene behersker kaos."

[ endret av Xell den 2002-05-15 16:26 ]

Lenke til kommentar

Black & Decker og andre billige yallaprodukter bør dere styre langt unna, kvaliteten på delene de bruker er svært lav. F.eks den dyreste delen i hele maskinen, rotoren ( den som går rundt ) er underdimmensjonert på alle måter. For en person som bruker B&D 2 minutter en gang i året er det et greit kjøp, men vil man kjøpe noe skikkelig som varer noen år, velg da industrikvalitet. Hitachi elektroverktøy er meget bra, anbefales, koster mer, men er verd hver krone. Når det gjelder Dremel så er dette verktøy til små modellarbeid, man vasker liksom ikke gulvet med en tannbørste.. Skal dere skjære i tynnplate, bruk en stikksag. Det går mye raskere enn en Dremel med superduper blad og dere trenger ikke bytte blad etter 10 cm... :grin:

Lenke til kommentar

Jeg har en Dremel som jeg fikk til jul (praktisk med ønskelister.. :) (Sparte meg den utgiften)

Anbefales på det sterkeste.

De fleste jernvarebutikker med respekt for seg selv har utstyr og slikt til Dremel Multi.

Som allerede sagt er Dremel ikke batteridrevet, noe som jeg ser på som et pluss i forhold til batteridrevne som ofte går tom for batteri, og har ikke samme kraften som en Dremel har...

Og å kunne regulere hastigheten trinnløst er veldig praktisk når du skal kutte ting som f.eks. plast som du ikke bør bruke høy hastighet på ved kutting (plasten smelter, og glovarme plastbiter blir slengt i alle retninger.. og treffer de deg, svir det. Og kuttingen blir ikke pen heller.)

Kjøp Dremel, og bruk den så ofte du kan...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-15 21:30, Profeten skrev:

Som allerede sagt er Dremel ikke batteridrevet, noe som jeg ser på som et pluss i forhold til batteridrevne som ofte går tom for batteri, og har ikke samme kraften som en Dremel har...

Man får faktisk Dremel med batteri også da. bare så det var sagt :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...