Tdale Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har fått lånt en EOS 20D noen timer i dag, og tenkte jeg skulle tømme det for bilder. Maskinen med XP-SP1-Professional vil ikke uten videre hente bildene fra kameraet. Jeg antar at det følger med en CD med kameraet, men den har ikke jeg. Noen som hvet hva jeg må gjøre for å få tømt kameraet? Tommy Lenke til kommentar
gundik Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Kortleser? Gått inn på hjemmesiden til canon for å finne prog.vare? Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har ikke kortleser, så det må skje med usb. Prøvde hos canon, men det er noen restriksjoner på nettleseren min her, så jeg fikk ikke tilgang til nedlastingene... Tommy Lenke til kommentar
eitp Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hvor har du fått låne en 20d??? Jeg venter desperat på mitt eksemplar, men det kommer jo ikke ny ladning til Norge før 15. oktober. Jeg er egenlig ganske sur, for jeg bestilte det hos FotoVideo.no 30. august, og de lovet at jeg da ville bli blant de som fikk av første ladning. Ei så. Hadde jeg bestilt det hos min lokale fotoforhandler (Stavanger foto), ville jeg hatt det nå! Jeg trenger det ganske raskt, for jeg skal ta bilder i et bryllup snart, og da må jeg bli skikkelig kjent med kameraet. Slik det ser ut nå, må jeg nok satse på mitt trofaste 300d til den anledningen, og heller bruke 20d som backup. Jeg hadde håpet omvendt! Så hvis noen forhandlere sitter og ruger på et 20d-hus, er jeg veldig interessert i å få høre om det!!! Tor Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har ikke kortleser, så det må skje med usb. gundik kom med et godt råd. Kjøp deg en kortleser, så unngår du problemer. De har jeg hatt mange av, før jeg kjøpte kortleser. Lenke til kommentar
Elph Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 USB2.0 kortleser er absolutt tingen.... bruker ikke noe av den medfølgende software jeg. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Vel, saken var at jeg hadde dette kameraet noen timer i dag. Siden jeg ikke kan få kjøpt en kortleser her jeg bor, og kameraet returneres til eieren i dag, er ikke det noen løsning. Men jeg er enig, kortleser er kjekt. Jeg fikk forøvrig til å tømme kameraet. Jeg lastet ned driver fra canon.com og installerte. Han jeg lånte kameraet av var innom Japan Foto i Kristiansand, og der hadde de ett (tror jeg) hus stående til salgs. Jeg har bare såvidt prøvd å knipse et par bilder med 300D fra før av, så jeg kan ikke sammenligne 20D med andre kamera. Men at det var et flott kamera er det ingen tvil om. Lett å betjene, god "feeling", raskt osv. osv. Det blir vanskelig å skulle kjøpe noe annet enn 20D etter dette.... Men i rettferdighetens navn vil jeg si at forskjellen mellom 300D og 20D, sånn grovt sett, ikke er så enormt stor som mange liker å hevde. Begge to er speilreflekskameraer, og gir en helt annen følelse av kvalitet enn kompaktkameraer. Og selv om 300D har plasthus, merker man ikke så mye til akkurat det når man bruker kameraet. Men at plast er mindre solid enn metall kommer man selvsagt ikke utenom. Og selvsagt er 20D bedre utstyrt på mange måter, og har helt andre ytelser, ingen tvil om det. Nå skal jeg gå i tenkeboksen, og senere lete i pengeboksen....og finne ut at det ikke blir 20D på meg de første månedene...... Tommy Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Men i rettferdighetens navn vil jeg si at forskjellen mellom 300D og 20D, sånn grovt sett, ikke er så enormt stor som mange liker å hevde. Begge to er speilreflekskameraer, og gir en helt annen følelse av kvalitet enn kompaktkameraer. Og selv om 300D har plasthus, merker man ikke så mye til akkurat det når man bruker kameraet. Men at plast er mindre solid enn metall kommer man selvsagt ikke utenom. Hvorvidt det ytre "skallet" på et kamera er av plast eller metall er av mindre betydning. Det er fullt mulig å bygge et kamerahus i plastmaterialer som er både UV-bestandige og forsterket med ulike avanserte materialer som karbon og boron. Muligens er et hus i metall likevel det beste hvis man skal ha ekstrem holdbarhet, men poenget er at det er de enkelte komponentene som utgjør den vesentlige mekaniske forskjellen. Det er helt feil å tro at et kamerahus til 8000 er det samme som et til 13 000 eller mer, bare med plast i stedet for metall. Innmaten og lukkeren er bedre og konstruert for lengre levetid/mer intens bruk, funksjonaliteten ligger på et høyere nivå, og hele produktet holder en generelt høyere kvalitet. Lenke til kommentar
Øyvind€ Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Jeg fikk mitt i går, og har problemer med å se kameraet i sw som fulgte med. Får kameraet opp i explorer som "canon 20D" og må tømme det ved copy/paste... Kjører xp, sp2. Kommer vel snart en fix på dette problemet. Har ikke funnet noe særlig på nettet til kameraet heller... litt irriterende.. Lenke til kommentar
Øyvind€ Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Installerte prog, var vist ikke så enkelt. Fikk en forklaring på problemet: Er nok derfor medfølgende sw har problemer også. Må vel vente til canon kommer ut med nye drivere til kameraet. Har ikke funnet noe til nå Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Må vel vente til canon kommer ut med nye drivere til kameraet. Software må installeres først. Kameraets "Auto power" settes "OFF" "Communication mode" settes til "Normal". USB-kabel kobles til og kameraet slås på. Bør bli funnet av XP nå. Ser at de amerikanske sidene henviser til "WIA Driver 4.5.3", men når man klikker litt videre i systemet for nedlasting så dukker "WIA Driver 6.5.0" opp. Det står en beskrivelse på vedlagte link om hvordan installere driverene. Twain-driverene må ikke være installert. Canon USA Consumer Products Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå