GOnK Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 I det siste har jeg ikke kunnet boote opp PC'n. Den fryser før den begynner å søke etter IDE-devices. Jeg har et MSI hovedkort med D-Bracket med sånn LED-diagnostic. De lyser med 2 røde på venstre side. Her er en liste over de ulike kodene. http://www.msicomputer.com/support/sup_tshoot.asp#1_4 Ifølge den skjer dette: "Testing Base and Extended Memory - Testing base memory from 240K to 640K and extended memory above 1MB using various patterns" Kan det bety at RAM-brikken min er årsaken til mine problemer? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Den dignosegreien er ikke helt til å stole på. Trolig er det hovedkort, CPU eller minne som er gåent. Får du bilde på skjermen er det ikke CPU ihvertfall. Du kan jo teste med en annen minnebrikke om du har muligheten til det. Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Har du prøvd å skifte slot til rammen. Det gjorde jeg å da funket det Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Flashe BIOS kan også være en ide... Lenke til kommentar
GOnK Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 hvordan gjør jeg det? Var noen som nevnte å ta ut batteriet og så sette det inn igjen ellrns..? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Da kan du likesågodt reset'e CMOS med jumperen. Du kan jo prøve. Hvordan man gjør det står i manualen til hovedkortet. Lenke til kommentar
Sming Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 kjøp deg en ny pc den suger Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 7. oktober 2004 Del Skrevet 7. oktober 2004 Advarsel utdelt. Hold dere til emnet som diskuteres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå