Zimon Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hei Sitter å jobber litt med kabinettet til en på jobben, han trenger litt mere kjøling så inn med en vifte. Men så er hukommelsen min elendig, vifta har 3 ledere. Sort - Rød - Gul (i den rekkefølgen) Sort = Jord? Rød = 12v? Gul = Turtall måler? Har søkt litt rundt omkring, men fant ikke svaret så lett. Håper noen har dette i hodet utenatt og kan bekrefte min mistanke. Lenke til kommentar
werwer Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 du har rett i din mistanke, hvis ikke de som har montert vifta har sine egne standarder på ting Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 GUIDE: Molex-guiden (hvordan få 7v eller 5v) Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Sort = Jord Rød = 5v Gul = 12v Trooooooooor jeg.. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Sort = JordRød = 12v Gul = Turtall måler Stemmer! Lenke til kommentar
werwer Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 har en coolermaster-vifte her (billig 80mm greie), og der står det følgende: + Red - Black FG Yellow Lenke til kommentar
Flex Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Sort = JordRød = 5v Gul = 12v Trooooooooor jeg.. På ledningene fra PSU'en, ja. Når det er ledningene til vifta, tror jeg nok at trådstarter har rett. Rød bruker å være 12V, svart er jord, en eller annen farge er turtallmåler. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 6. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2004 Da er ting koblet sammen. Bruke en ekte MacGyver modifikasjon! hehe Vifta : Rød = 12V og Sort = Jord. Minidrev (floppy) : Gul = 12V og sort = Jord. Disse to ble koblet sammen ved hjelp av binders, en retta ut binders og klippt i to. Dytta inn i de to hullene på hver kontakt som skal brukes og vips, 12V til vifta og den surrer. hehe Teipes med litt issolasjons teip for å sikre at det ikke blir noen kortslutning. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Flex Skrevet 6. oktober 2004 Del Skrevet 6. oktober 2004 Hehe. Binders funker fint. Har selv brukt det flere ganger. En normalt stor binders passer jo perfekt i hullene på kontaktene også :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå